Ujævn kørsel på analog märklin-bane

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Søren
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Ujævn kørsel på analog märklin-bane

Indlæg af Søren »

gert skrev:Den er da ellers noget af det simpleste - selv 5 årige finder hurtigt fidusen. Har du kigget i brugsanvisningen?
5-årige besidder heller ikke samme kritiske sans. ;-) Jeg synes den er træls, da der ikke er noget display for tilbagemelding. Den version jeg kender til, supporterer kun adresser under 127 og kan ikke programmere lokomotiver, bortset fra adressen. Jeg synes jeg får mere for pengene ved både MultiMouse og Mobile Station, da begge kan tæt på alt, hvad du nogensinde får brug for.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

henho
Lokomotivfører
Skinnesystem: PIKO A Peco Roco
Geografisk sted: Ringkøbing

Indlæg af henho »

Da' i stuen :-)

Klaus skrev :
Det er rigtigt Gert, du bruger "PIKO fern" (og henho så vidt jeg husker).
Og det er ganske rigtigt PIKO Fern, jeg bruger.

Det med, at skulle pege på den infrarøde modtager i stedet for på lokomotivet, vender man sig nu hurtigt til ;)

Hvad der imidlertid er smart er, at der kan tildeles 4 stk fjernbetjeninger 4 forskellige addresser på én gang, D.v.s. at hvis man f.eks. kører med et lok med adresse 50, kan de andre 3 fjernbetjeninger ikke sådan lige 'snuppe' det lok. Smart under køreplan og ved besøg af børnebørnene. '

Hvad der IKKE er så smart i disse tider er, at der kun kan aktiveres max 8 funktioner i dekoderne. Det er for få efterhånden. Jeg var så heldig, ar René fra Danske Loksounds rykkede 'Gå ikke over sporet' jinglen op på plads nr. 8 på min F'er, for den ville jeg gerne have.

I øvrigt er det Uhlenbrock, der fremstiller PIKO Fern, så hvis man vil have et display, så køb Uhlenbrocks central - PIKOs fjernbetjeninger virker også der.

Min gode ven, Niels Andersen bruger Roco's Multimaus; men jeg farer altid vild i menuerne med den drejeknap. (Nu har Niels godt mere end 2 lokonotiver, så der går altid en 'evighed' førend, jeg får mig skudt ind på det rigtige lokomotiv.
Med venlig hilsen

Henrik

2-skinne, medlem af SdMJK. Bruger Z21 på hjemmebanen.
moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Kører Niels med adresser eller lokomotivnavne i display på hans Multimaus?

Klaus
henho
Lokomotivfører
Skinnesystem: PIKO A Peco Roco
Geografisk sted: Ringkøbing

Indlæg af henho »

Med lokomotivnavne.

Det har givet lidt besvær, når jeg har haft trækkraft med hen til ham ;)
Med venlig hilsen

Henrik

2-skinne, medlem af SdMJK. Bruger Z21 på hjemmebanen.
Søren
Lokomotivfører
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

henho skrev:Det har givet lidt besvær, når jeg har haft trækkraft med hen til ham ;)
Kan man ikke altid bare knalde nummeret på lokomotivet ind med nummertastaturet og køre? Eller er det en enten/eller opsætning?

Shift + Sporskiftetasten -> Angiv lokomotivadresse

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar