PIKO shop og Danmark

Mangler du noget til din modeljernbane? Ønsker du at sælge noget fra din modeljernbane? Har du spørgsmål angående en modeljernbaneforhandler? Stil dit spøgrsmål her. Vi tillader også indlæg fra forretninger, der ønsker at gøre opmærksom på et godt tilbud.
Forumregler
Forretninger må gerne lægge indlæg ind med tilbud, men forsøg at begræns det til en fornuftig frekvens. F.eks. et nyhedsbrev engang i måneden.
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4829
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: PIKO shop og Danmark

Indlæg af moppe »

Den er alle pengene værd.

På modelbanen i Hadsten sælger vi mange af dem, dog til en lidt højere pris (tror at det er 78 kroner stykket).


Klaus
gert
Lokomotivfører
Indlæg: 570
Tilmeldt: 30 jul 2011, 15:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Aalborg

Re: PIKO shop og Danmark

Indlæg af gert »

Her er den gamle transforemator - med en lidt genial kortslutningssikring og som noget helt nyt dengang: 0 midt på reguleringsknappen. Fine sager dengang.
Og den fungerer stadigvæk.

Gert
Vedhæftede filer
074 small.jpg
072 small.jpg
068 small.jpg
-modeljernbaner bygger ikke sig selv!
deltag i DMJUs konkurrencer!
henho
Lokomotivfører
Indlæg: 216
Tilmeldt: 16 jul 2012, 14:02
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: PIKO A Peco Roco
Geografisk sted: Ringkøbing

Re: PIKO shop og Danmark

Indlæg af henho »

Hvad angår kendskab til PIKO, vil enhver der studerede tyske modelbaneblade op igennem 60'erne og 70'erne da vide, hvem PIKO er.

PIKO brugte konsekvent 1:87, f.eks. var deres BR 55 var meget mere målfast en den udgave, Fleichsmann udgav. Gangtøjet på BR 86 var noget helt ukendt på den tid : 100 % nøjagtigt. At det så var af plastik, var en lille detalje.

I min tid som ansat i Normann's Hobby, blev der også langet en del BR 52 med kondenstender over disken :)

Deres godsvogne var faktisk også fine. Tit var det dog nødvendigt, at skifte hjul og aksler, da disse kunne være lidt skæve.
Med venlig hilsen

Henrik

2-skinne, medlem af SdMJK. Bruger Z21 på hjemmebanen.
Litra ME
Ledvogter
Indlæg: 182
Tilmeldt: 22 nov 2011, 20:41
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: PIKO shop og Danmark

Indlæg af Litra ME »

Jeps den er fin nok den lille tank, har rodet lidt med lidt mere danske skilte til den filen er dog for stor til at jeg må oploade den
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4829
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: PIKO shop og Danmark

Indlæg af moppe »

Litra ME
Ledvogter
Indlæg: 182
Tilmeldt: 22 nov 2011, 20:41
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: PIKO shop og Danmark

Indlæg af Litra ME »

Ok here it goes :-)
Vedhæftede filer
Tankstation Vestkystbanen.jpg
Besvar