Den er alle pengene værd.
På modelbanen i Hadsten sælger vi mange af dem, dog til en lidt højere pris (tror at det er 78 kroner stykket).
Klaus
PIKO shop og Danmark
Forumregler
Forretninger må gerne lægge indlæg ind med tilbud, men forsøg at begræns det til en fornuftig frekvens. F.eks. et nyhedsbrev engang i måneden.
Forretninger må gerne lægge indlæg ind med tilbud, men forsøg at begræns det til en fornuftig frekvens. F.eks. et nyhedsbrev engang i måneden.
-
moppe
- Lokomotivfører
- Indlæg: 4829
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: PIKO shop og Danmark
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
-
gert
- Lokomotivfører
- Indlæg: 570
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 15:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Aalborg
Re: PIKO shop og Danmark
Her er den gamle transforemator - med en lidt genial kortslutningssikring og som noget helt nyt dengang: 0 midt på reguleringsknappen. Fine sager dengang.
Og den fungerer stadigvæk.
Gert
Og den fungerer stadigvæk.
Gert
-modeljernbaner bygger ikke sig selv!
deltag i DMJUs konkurrencer!
deltag i DMJUs konkurrencer!
-
henho
- Lokomotivfører
- Indlæg: 216
- Tilmeldt: 16 jul 2012, 14:02
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: PIKO A Peco Roco
- Geografisk sted: Ringkøbing
Re: PIKO shop og Danmark
Hvad angår kendskab til PIKO, vil enhver der studerede tyske modelbaneblade op igennem 60'erne og 70'erne da vide, hvem PIKO er.
PIKO brugte konsekvent 1:87, f.eks. var deres BR 55 var meget mere målfast en den udgave, Fleichsmann udgav. Gangtøjet på BR 86 var noget helt ukendt på den tid : 100 % nøjagtigt. At det så var af plastik, var en lille detalje.
I min tid som ansat i Normann's Hobby, blev der også langet en del BR 52 med kondenstender over disken :)
Deres godsvogne var faktisk også fine. Tit var det dog nødvendigt, at skifte hjul og aksler, da disse kunne være lidt skæve.
PIKO brugte konsekvent 1:87, f.eks. var deres BR 55 var meget mere målfast en den udgave, Fleichsmann udgav. Gangtøjet på BR 86 var noget helt ukendt på den tid : 100 % nøjagtigt. At det så var af plastik, var en lille detalje.
I min tid som ansat i Normann's Hobby, blev der også langet en del BR 52 med kondenstender over disken :)
Deres godsvogne var faktisk også fine. Tit var det dog nødvendigt, at skifte hjul og aksler, da disse kunne være lidt skæve.
Med venlig hilsen
Henrik
2-skinne, medlem af SdMJK. Bruger Z21 på hjemmebanen.
Henrik
2-skinne, medlem af SdMJK. Bruger Z21 på hjemmebanen.
Re: PIKO shop og Danmark
Jeps den er fin nok den lille tank, har rodet lidt med lidt mere danske skilte til den filen er dog for stor til at jeg må oploade den
-
moppe
- Lokomotivfører
- Indlæg: 4829
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: PIKO shop og Danmark
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk