PIKO shop og Danmark

Mangler du noget til din modeljernbane? Ønsker du at sælge noget fra din modeljernbane? Har du spørgsmål angående en modeljernbaneforhandler? Stil dit spøgrsmål her. Vi tillader også indlæg fra forretninger, der ønsker at gøre opmærksom på et godt tilbud.
Forumregler
Forretninger må gerne lægge indlæg ind med tilbud, men forsøg at begræns det til en fornuftig frekvens. F.eks. et nyhedsbrev engang i måneden.
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5451
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

PIKO shop og Danmark

Indlæg af Søren »

PIKOs online-shop har hidtil været forbeholdt Tyskland, men ikke længere, da de nu også sender til Danmark.

Det koster som udgangspunkt 12,5 € med GLS.

PIKOs online-shop er leveringsdygtig i et pænt udvalg af deres produkter, reservedele, digital-halløj m.m.

Hvis du, som jeg, pga. anden interesse end dansk epoke III, alligevel altid skal have din forhandler til at bestille hjem, så kan du nu bestille direkte fra PIKO selv.

Forsendelse:
http://www.piko-shop.de/index.php?vw_ty ... ame=detail

Forside:
http://www.piko-shop.de/

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

MBRrail
Stationsforstander
Indlæg: 92
Tilmeldt: 22 jul 2013, 11:10
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Sønderborg

Re: PIKO shop og Danmark

Indlæg af MBRrail »

bahnfannet skrev:Hvis du, som jeg, pga. anden interesse end dansk epoke III, alligevel altid skal have din forhandler til at bestille hjem, så kan du nu bestille direkte fra PIKO selv.
Godt så er jeg ikke alene på den front, hehe ;)
takker for tippet :)
Mvh Marc
Epoke IV-VII DSB, NSB, ÖBB, DB, PKP, Samt diverse eupæriske private operatører
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4829
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: PIKO shop og Danmark

Indlæg af moppe »

PIKO tegner sig mere og mere som det firma der kommer til at vokse, hvor de andre store stagnerer.

Men deres direktør er også en yderst karismatisk mand, som ved, hvad han vil. Jeg havde fornøjelsen af at tale med ham i 2005 da Desiro i DSB farver blev lanceret i Danmark. Som i kan se, har han også smag for "store modeljernbaner" (kendere vil genkende signalvingerne og farven på væggen bag ham).
IMG_2499.JPG

Klaus
Litra ME
Ledvogter
Indlæg: 182
Tilmeldt: 22 nov 2011, 20:41
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: PIKO shop og Danmark

Indlæg af Litra ME »

moppe skrev:PIKO tegner sig mere og mere som det firma der kommer til at vokse, hvor de andre store stagnerer.

Men deres direktør er også en yderst karismatisk mand, som ved, hvad han vil. Jeg havde fornøjelsen af at tale med ham i 2005 da Desiro i DSB farver blev lanceret i Danmark. Som i kan se, har han også smag for "store modeljernbaner" (kendere vil genkende signalvingerne og farven på væggen bag ham).


Klaus
Det virker ihvertfald som om PIKO godt gider og så har Herr. Wilfer altid de vildeste briller :-)
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5451
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: PIKO shop og Danmark

Indlæg af Søren »

moppe skrev:Men deres direktør er også en yderst karismatisk mand, som ved, hvad han vil. Jeg havde fornøjelsen af at tale med ham i 2005 da Desiro i DSB farver blev lanceret i Danmark. Som i kan se, har han også smag for "store modeljernbaner" (kendere vil genkende signalvingerne og farven på væggen bag ham).
Ja, det er jo fra Mini-, mini-, mini-, mini-, mini-, mini-, og lidt mindre, miniatur wunderland i Hadsten... :-)

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5451
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: PIKO shop og Danmark

Indlæg af Søren »

Litra ME skrev:Det virker ihvertfald som om PIKO godt gider og så har Herr. Wilfer altid de vildeste briller :-)
Hehe ja, brillerne er hans "thiiing". :-)

Jeg kan godt lide PIKO "modeltog med no bullshit"-tilgang til tingene. Selv overvejer jeg en BR 346.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4829
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: PIKO shop og Danmark

Indlæg af moppe »

"Microaturwunderland" - nej det bliver vi aldrig og det er heller ikke den vej vi vil gå!


Klaus
bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: PIKO shop og Danmark

Indlæg af bygger01 »

Når der skrives om PIKO, hvad er så den grundlæggende forskel mellem Classic / Expert / Hobby

Hvis det er forskellen i kvalitet og udstyr, er det så den rigtige rækkefølge ?

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4829
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: PIKO shop og Danmark

Indlæg af moppe »

Classic er deres oprindelige produktlinje med super produkter til en "høj pris".

Hobby er "hobby", det vil sige billige produkter, hvor der er sparet på detaljerne.

Expert er en ny linje der blev introduceret for et par år siden. Det er her PIKO udvider voldsomt og æder markedsandele fra konkurrenterne. Velkørende modeller med en detaljegrad der lader lidt tilbage i forhold til andres modeller, men det afspejles også i prisen, der er noget lavere end tilsvarende modeller fra konkurrenterne.


Klaus
MBRrail
Stationsforstander
Indlæg: 92
Tilmeldt: 22 jul 2013, 11:10
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Sønderborg

Re: PIKO shop og Danmark

Indlæg af MBRrail »

Det er sjovt at man skal ikke mange år tilbage, der var der ikke mange der kendte til PIKO :)
Mvh Marc
Epoke IV-VII DSB, NSB, ÖBB, DB, PKP, Samt diverse eupæriske private operatører
Besvar