PIKO shop og Danmark
Forumregler
Forretninger må gerne lægge indlæg ind med tilbud, men forsøg at begræns det til en fornuftig frekvens. F.eks. et nyhedsbrev engang i måneden.
Forretninger må gerne lægge indlæg ind med tilbud, men forsøg at begræns det til en fornuftig frekvens. F.eks. et nyhedsbrev engang i måneden.
-
Søren
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5451
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
PIKO shop og Danmark
PIKOs online-shop har hidtil været forbeholdt Tyskland, men ikke længere, da de nu også sender til Danmark.
Det koster som udgangspunkt 12,5 € med GLS.
PIKOs online-shop er leveringsdygtig i et pænt udvalg af deres produkter, reservedele, digital-halløj m.m.
Hvis du, som jeg, pga. anden interesse end dansk epoke III, alligevel altid skal have din forhandler til at bestille hjem, så kan du nu bestille direkte fra PIKO selv.
Forsendelse:
http://www.piko-shop.de/index.php?vw_ty ... ame=detail
Forside:
http://www.piko-shop.de/
Det koster som udgangspunkt 12,5 € med GLS.
PIKOs online-shop er leveringsdygtig i et pænt udvalg af deres produkter, reservedele, digital-halløj m.m.
Hvis du, som jeg, pga. anden interesse end dansk epoke III, alligevel altid skal have din forhandler til at bestille hjem, så kan du nu bestille direkte fra PIKO selv.
Forsendelse:
http://www.piko-shop.de/index.php?vw_ty ... ame=detail
Forside:
http://www.piko-shop.de/
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
MBRrail
- Stationsforstander
- Indlæg: 92
- Tilmeldt: 22 jul 2013, 11:10
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Sønderborg
Re: PIKO shop og Danmark
Godt så er jeg ikke alene på den front, hehe ;)bahnfannet skrev:Hvis du, som jeg, pga. anden interesse end dansk epoke III, alligevel altid skal have din forhandler til at bestille hjem, så kan du nu bestille direkte fra PIKO selv.
takker for tippet :)
Mvh Marc
Epoke IV-VII DSB, NSB, ÖBB, DB, PKP, Samt diverse eupæriske private operatører
Epoke IV-VII DSB, NSB, ÖBB, DB, PKP, Samt diverse eupæriske private operatører
-
moppe
- Lokomotivfører
- Indlæg: 4829
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: PIKO shop og Danmark
PIKO tegner sig mere og mere som det firma der kommer til at vokse, hvor de andre store stagnerer.
Men deres direktør er også en yderst karismatisk mand, som ved, hvad han vil. Jeg havde fornøjelsen af at tale med ham i 2005 da Desiro i DSB farver blev lanceret i Danmark. Som i kan se, har han også smag for "store modeljernbaner" (kendere vil genkende signalvingerne og farven på væggen bag ham).
Klaus
Men deres direktør er også en yderst karismatisk mand, som ved, hvad han vil. Jeg havde fornøjelsen af at tale med ham i 2005 da Desiro i DSB farver blev lanceret i Danmark. Som i kan se, har han også smag for "store modeljernbaner" (kendere vil genkende signalvingerne og farven på væggen bag ham).
Klaus
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Re: PIKO shop og Danmark
Det virker ihvertfald som om PIKO godt gider og så har Herr. Wilfer altid de vildeste briller :-)moppe skrev:PIKO tegner sig mere og mere som det firma der kommer til at vokse, hvor de andre store stagnerer.
Men deres direktør er også en yderst karismatisk mand, som ved, hvad han vil. Jeg havde fornøjelsen af at tale med ham i 2005 da Desiro i DSB farver blev lanceret i Danmark. Som i kan se, har han også smag for "store modeljernbaner" (kendere vil genkende signalvingerne og farven på væggen bag ham).
Klaus
-
Søren
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5451
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: PIKO shop og Danmark
Ja, det er jo fra Mini-, mini-, mini-, mini-, mini-, mini-, og lidt mindre, miniatur wunderland i Hadsten... :-)moppe skrev:Men deres direktør er også en yderst karismatisk mand, som ved, hvad han vil. Jeg havde fornøjelsen af at tale med ham i 2005 da Desiro i DSB farver blev lanceret i Danmark. Som i kan se, har han også smag for "store modeljernbaner" (kendere vil genkende signalvingerne og farven på væggen bag ham).
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
Søren
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5451
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: PIKO shop og Danmark
Hehe ja, brillerne er hans "thiiing". :-)Litra ME skrev:Det virker ihvertfald som om PIKO godt gider og så har Herr. Wilfer altid de vildeste briller :-)
Jeg kan godt lide PIKO "modeltog med no bullshit"-tilgang til tingene. Selv overvejer jeg en BR 346.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
moppe
- Lokomotivfører
- Indlæg: 4829
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: PIKO shop og Danmark
"Microaturwunderland" - nej det bliver vi aldrig og det er heller ikke den vej vi vil gå!
Klaus
Klaus
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
-
bygger01
- Lokomotivfører
- Indlæg: 1730
- Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin K
- Geografisk sted: Herning
Re: PIKO shop og Danmark
Når der skrives om PIKO, hvad er så den grundlæggende forskel mellem Classic / Expert / Hobby
Hvis det er forskellen i kvalitet og udstyr, er det så den rigtige rækkefølge ?
Hvis det er forskellen i kvalitet og udstyr, er det så den rigtige rækkefølge ?
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).
-
moppe
- Lokomotivfører
- Indlæg: 4829
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: PIKO shop og Danmark
Classic er deres oprindelige produktlinje med super produkter til en "høj pris".
Hobby er "hobby", det vil sige billige produkter, hvor der er sparet på detaljerne.
Expert er en ny linje der blev introduceret for et par år siden. Det er her PIKO udvider voldsomt og æder markedsandele fra konkurrenterne. Velkørende modeller med en detaljegrad der lader lidt tilbage i forhold til andres modeller, men det afspejles også i prisen, der er noget lavere end tilsvarende modeller fra konkurrenterne.
Klaus
Hobby er "hobby", det vil sige billige produkter, hvor der er sparet på detaljerne.
Expert er en ny linje der blev introduceret for et par år siden. Det er her PIKO udvider voldsomt og æder markedsandele fra konkurrenterne. Velkørende modeller med en detaljegrad der lader lidt tilbage i forhold til andres modeller, men det afspejles også i prisen, der er noget lavere end tilsvarende modeller fra konkurrenterne.
Klaus
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
-
MBRrail
- Stationsforstander
- Indlæg: 92
- Tilmeldt: 22 jul 2013, 11:10
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Sønderborg
Re: PIKO shop og Danmark
Det er sjovt at man skal ikke mange år tilbage, der var der ikke mange der kendte til PIKO :)
Mvh Marc
Epoke IV-VII DSB, NSB, ÖBB, DB, PKP, Samt diverse eupæriske private operatører
Epoke IV-VII DSB, NSB, ÖBB, DB, PKP, Samt diverse eupæriske private operatører