kodning af styreboks 60652

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Carda
Trafikelev
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

kodning af styreboks 60652

Indlæg af Carda »

Har en styreboks til Märklin digitalstyring som hedder 60652. Jeg har lidt problemer med at kode nogle togsæt ind i boksen. Det ene sæt er et delta-togsæt som hedder 29835 og det andet er et ice-togsæt med 2 styrevogne og 2 passagervogne. Jeg kan ikke få dem ind i boksen. Lokomotivet har jeg sådan set fundet men der sker ikke noget når toget sættes på skinner. Det kører dog fint hvis det kører analogt - det andet sæt ice kan også køre analogt. Så jeg tror ikke der er problemer med togene - måske mere med boksen.
Vedhæftede filer
billede af ice-togsættet - ved ikke hvilket nummer sættet har.
billede af ice-togsættet - ved ikke hvilket nummer sættet har.
moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: kodning af styreboks 60652

Indlæg af moppe »

Hej "Carda" (du har vel et rigtigt navn?)

Du skal have set efter, hvilke dekodere der sidder i dine lokomotiver. Sammenlign med dem du har med dem på denne side
http://digitaltog.dk/lokomotiv_dekoder_Maerklin.htm

Når du har fundet dekoderne, kan du også finde, hvilken adresse de har og dermed kode dem ind i din mobilstation.
Brug "mulighed 3" på side 34 her
http://medienpdb.maerklin.de/systems/bda-60652.pdf

Klaus
Carda
Trafikelev

Indlæg af Carda »

Tak Klaus - jeg prøver om vi kan finde ud af det eller må jeg vende tilbage. Hilsen Carsten
Carda
Trafikelev

Indlæg af Carda »

Nu har jeg haft lokomotivet åbnet og kan se at det er en delta-dekoder - altså den med 4 knapper. Nr. 1 har jeg sat på ON de 3 andre er sat modsat. Dette burde svare til Delta lokomotiv 1. Den har adressen 78. Under lokomotivet er der en knap som som enten kan være O eller U. Hvordan skal den stå?
moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Så burde du kunne fange den på adresse 78 og få den til at køre.

O og U - er det ICE togsættet?
Kunne tænke mig at den stod til "U" og at det er omskifter mellem slæbesko (Under) og strømaftager på taget (Ovenpå).

Klaus
Besvar