Fejl ved sporplan på CS3

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Anders63
Lokomotivfører
Digital: Ja

Re: Fejl ved sporplan på CS3

Indlæg af Anders63 »

ErikL skrev: 28 apr 2019, 18:16
Anders63 skrev: 28 apr 2019, 09:35 Om det är fel i mjukvara så kan Märklin bara ensam lösa problemet med en ny uppgraderingen.
Hur lång tid det kommer att ta vet jag dessvärre inte.
Den förra uppgraderingen fram till nu tog alltså sex och en halv månad för kunder att vänta!!
Jag tycker det är för dålig service av Märklin också med att uppgradera CS3 manualer i olika språk och även förtydliga bättre med bilder i steg för steg att hantera program i CS3 på grund av nyare uppgradering i mjukvara.
Hejsan

Hvordan kan det være du altid er så negativ i dine kommentarer. Hvis du ikke gider det udstyr du har,
hvis du ellers har CS3, så køb dog noget andet og fri os andre fra alt dit brok. Hvis du har problemer med det så ret henvendelse til leverandøren. Vi andre løser det jo ikke da du totalt ikke mener de laver noget du gider.

Ikke for at være uforskammet men du omtaler det altid negativt :)
Jag förstår inte vad du menar?
Märklinister har oftast problem med Märklins system och negativa kommentar är på grund av fel hos Märklin.
Uppgraderingar har också fått negativa resultatet.
Inget fel med att påpeka brister i systemet som kunder får uppleva.
Mycket har kommit till i CS3 men i Märklins hemsidan där man kan ladda ner CS3 manual har där inte förändrats och många frågor ställs till Märklin.
Anders63
Lokomotivfører

Indlæg af Anders63 »

Søren skrev: 30 apr 2019, 07:05 Man kan også sige: Hvor mange andre producenter opdaterer deres udstyr med 6 måneders mellemrum?

Mig bekendt: Få!
Man kan också fråga:
Varför tog det så lång tid med till nästa uppgradering från efter det senaste?
Sex och en halv månads väntan är inte normalt och kunder känner sig svikna.
Är där någon som vet varför Märklin tog så lång tid på sig att uppgradera till nästa gång?
När kommer nästa uppgradering och i så fall...vad grundar det sig på?
Jag har en CS3 och version 1.4.0.
Søren
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

Anders63 skrev: 30 apr 2019, 08:28Sex och en halv månads väntan är inte normalt och kunder känner sig svikna.
Hvad er normalt? Lenz annoncerede version 4.0 af deres software for snart 10 år siden. Den er kun lige på trapperne.

Du kan ikke sige at noget ikke er normalt, du har intet referencepunkt at hænge det op på.
Anders63 skrev: 30 apr 2019, 08:28Är där någon som vet varför Märklin tog så lång tid på sig att uppgradera till nästa gång?
Skal jeg være helt ærlig, så tror jeg folk er ligeglade. Vi kan desuden ikke hjælpe dig med den info du efterspørger.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Hvorfor opgradere oftere end hvert halve år?

Hvad skal det så være, hver måned, hver uge, hver dag eller hver time?
For mig at se er hver 6 måned et fint interval, så det hele ikke bliver et opgraderingshelvede.

Klaus
Godsbanen
Lokomotivfører
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Indlæg af Godsbanen »

moppe skrev: 30 apr 2019, 13:47 Hvorfor opgradere oftere end hvert halve år?

Hvad skal det så være, hver måned, hver uge, hver dag eller hver time?
For mig at se er hver 6 måned et fint interval, så det hele ikke bliver et opgraderingshelvede.

Klaus
Nu handler det jo i dette tilfælde om en alvorlig fejl, der gør nogle vigtige funktioner både ubrugelige og ødelæggende for arbejdet med sporbilleder (hvis man bruger dem) samt skaber risiko for at hele systemet "crasher". I sådan et tilfælde har man naturligvis en forventning om en hurtig fejlrettelse. Det gør alle ansvarlige firmaer, der har med software at gøre... ikke mindst i lyset af, at Märklin gerne vil udbrede deres CS3 til hele modeltogsfolket.
Claus
Søren
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af Søren »

Godsbanen skrev: 30 apr 2019, 15:31Nu handler det jo i dette tilfælde om en alvorlig fejl, der gør nogle vigtige funktioner både ubrugelige og ødelæggende for arbejdet med sporbilleder (hvis man bruger dem) samt skaber risiko for at hele systemet "crasher".
Nu er alt jo relativt og meget afhænger også af øjet der ser. Jeg synes det er lidt for meget, at kalde det en "alvorlig fejl".

En alvorlig fejl, i min optik, er en fejl som helt forhindrer brugen af systemet - uden nogen form for workaround eller anden mulighed for at komme uden om problemstillingen.

"Kopier til ny plade" er en nichefunktion. Hvis man undlader at bruge funktionen og der er ingen risiko for noget som helst. Har man en backup er der ingen risiko for noget som helst.

Irriterende, bestemt, men så synes jeg heller ikke det er værre.

I forhold til ansvarlighed, så skal vi lige huske på at det er en appliance der styrer modeltog. Det er ikke en pacemaker, hjertestarter eller kritisk økonomisoftware til flere mio. kr. Det er legetøj, fun and games. Det er meget normalt at man må forvente en vis reaktionstid med den type produkter, da udviklingskronerne, -timerne til den slags systemer ofte er små.
Se f.eks. Viessmann der har udskudt deres Commander 2 på ubestemt tid, selvom kunderne venter. Lenz der har været næsten 10 år om at udvikle deres LZV200. 10 år? Man kan spørge sig selv: Hvad har de brugt tiden på? Selvfølgelig har de ikke arbejdet på det 24/7 - det håber jeg i hvert fald ikke... 🤔

CS3 opdateringer kommer med ca. 6 måneders mellemrum, og med ovenstående in mente, så synes jeg det er meget godt gået.

Du har gjort det helt rigtige at sende problemstillingen ind til supporten - og nævne det her, så andre brugere kan undgå problemstillingen. Det er super hjælp. Problemstillingen skal også nok blive rettet, men tålmodighed er dyd. 🙂

Alt ovenstående er min personlige mening.

Med venlig hilsen
Søren

Godsbanen
Lokomotivfører

Indlæg af Godsbanen »

Ikke for at tærske langhalm på diskussionen, men er det en fejl, der først opstod med v1.4.0? Eller var den der før? Jeg prøvede ikke at lave sporbilleder før nyeste version.

Forøvrigt er sporbilleder en fremragende ting. Tidligere skiftede jeg bare fra artikellisten. Nu har jeg oversigt og kontrol over hele banen via et enkelt sporbillede... som oven i købet kan lægges over på min iPad. Et stort plus, der giver hobbyen en ekstra dimension. Og tak for alle input i diskussionen.
Søren
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af Søren »

Godsbanen skrev: 30 apr 2019, 21:09 Ikke for at tærske langhalm på diskussionen, men er det en fejl, der først opstod med v1.4.0? Eller var den der før? Jeg prøvede ikke at lave sporbilleder før nyeste version.
Jeg ved det faktisk ikke. Jeg har ikke brugt funktionen aktivt før ind til for nyligt. Jeg har dog heller ingen erindring om problemer tidligere, hvilket kunne tyde på at funktionen har fungeret før. Mest fordi jeg har været alle funktionerne igennem, og jeg vil mene at kunne huske hvis det ikke fungerede.

Der er blevet rettet i den måde som sporelementer placeres på skærmen i version 1.4.0 (med introduktion af gitterfunktion). Det er nærliggende at antage at placeringen af grupperinger af elementer kan være hoppet af i den forbindelse.

Med venlig hilsen
Søren

Godsbanen
Lokomotivfører

Indlæg af Godsbanen »

I update 1.4.1 står der ikke noget om at denne "bug" er fikset. Det kommer forhåbentlig i 1.4.2 :-)

Men tak for info om 1.4.1.
Godsbanen
Lokomotivfører

Indlæg af Godsbanen »

Fik svar fra Märklin Service d. 5. juni, at man håber at kunne rette fejlen i næste update (hvilket tidligst kan være 1.4.2).
Besvar