Søges: fleischmann skinner i HO skala

Mangler du noget til din modeljernbane? Ønsker du at sælge noget fra din modeljernbane? Har du spørgsmål angående en modeljernbaneforhandler? Stil dit spøgrsmål her. Vi tillader også indlæg fra forretninger, der ønsker at gøre opmærksom på et godt tilbud.
Forumregler
Forretninger må gerne lægge indlæg ind med tilbud, men forsøg at begræns det til en fornuftig frekvens. F.eks. et nyhedsbrev engang i måneden.
nic-1993
Stationsbetjent
Indlæg: 30
Tilmeldt: 26 jan 2014, 15:16
Digital: Nej

Søges: fleischmann skinner i HO skala

Indlæg af nic-1993 »

Jeg søger nogle brugte fleischmann skinner gerne en god stak sådan omkring 100 skinner eller mer.
gerne HO skala.
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4829
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Søges: fleischmann skinner

Indlæg af moppe »

De gamle messingskinner?

Klaus
nic-1993
Stationsbetjent
Indlæg: 30
Tilmeldt: 26 jan 2014, 15:16
Digital: Nej

Re: Søges: fleischmann skinner

Indlæg af nic-1993 »

moppe skrev:De gamle messingskinner?

Klaus
er der nogen foreskel på dem?.
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4829
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Søges: fleischmann skinner i HO skala

Indlæg af moppe »

De er gule i farven. Nogle er vilde med dem og søger dem, andre vil helst have nysølvskinner.
Jeg ved nemlig et sted, hvor der er en lille bunke af de messingfarvede.

Har du varenumre på dem du søger?

Klaus
nic-1993
Stationsbetjent
Indlæg: 30
Tilmeldt: 26 jan 2014, 15:16
Digital: Nej

Re: Søges: fleischmann skinner i HO skala

Indlæg af nic-1993 »

moppe skrev:De er gule i farven. Nogle er vilde med dem og søger dem, andre vil helst have nysølvskinner.
Jeg ved nemlig et sted, hvor der er en lille bunke af de messingfarvede.

Har du varenumre på dem du søger?

Klaus
Jeg fik nogle ret slidtte nogen i en kasse, så jeg ved det ikke.
jeg tested dem og de kan slette ikke få toget til at køre, jeg mener at det var blandet, nogle var messing og nogle var sølv.
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4829
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Søges: fleischmann skinner i HO skala

Indlæg af moppe »

Overvej stærkt om ikke bare du vil købe nye PIKO skinner....

Klaus
Erik Olsen
Lokomotivfører
Indlæg: 266
Tilmeldt: 05 aug 2011, 13:48
Digital: Ja
Scale: N
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Søges: fleischmann skinner i HO skala

Indlæg af Erik Olsen »

nic-1993 skrev:jeg tested dem og de kan slette ikke få toget til at køre, jeg mener at det var blandet, nogle var messing og nogle var sølv.
Messingskinner er noget bras.
nic-1993
Stationsbetjent
Indlæg: 30
Tilmeldt: 26 jan 2014, 15:16
Digital: Nej

Re: Søges: fleischmann skinner i HO skala

Indlæg af nic-1993 »

moppe skrev:Overvej stærkt om ikke bare du vil købe nye PIKO skinner....

Klaus
hmm, jeg synes bare at det er nemmere at kunne finde fra nogle andre som har bedre condition skinner.
fordi det er en hel kasse fuld nermest jeg søger efter.
gert
Lokomotivfører
Indlæg: 570
Tilmeldt: 30 jul 2011, 15:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Aalborg

Re: Søges: fleischmann skinner i HO skala

Indlæg af gert »

Fleischmanns messing skinner er simpelt hen noget bras :-) Ok de var meget bedre end de skinner de afløste - bukket hvidblik skinnestrenge monteret på pap.
Det vil være meget uhensigtsmæssigt at påbegynde noget nyt med dem - nysølvskinner er mange "stempelsag" foran.

Gert
-modeljernbaner bygger ikke sig selv!
deltag i DMJUs konkurrencer!
Erik Olsen
Lokomotivfører
Indlæg: 266
Tilmeldt: 05 aug 2011, 13:48
Digital: Ja
Scale: N
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Søges: fleischmann skinner i HO skala

Indlæg af Erik Olsen »

gert skrev:Ok de var meget bedre end de skinner de afløste - bukket hvidblik skinnestrenge monteret på pap.
Tja, det er i hvert fald rigtigt mange år siden.

Min far byggede 1959-62 et H0-anlæg med messingskinner lagt med skinnesøm på svellemåtter af fiberplade, det var state-of-the-art dengang. Materialerne blev købt hos Model & Hobby i Løvstræde i København, senere Frederiksborggade (forretningen er desværre lukket sidste år, http://www.model-hobby.dk/).
Besvar