Jeg søger nogle brugte fleischmann skinner gerne en god stak sådan omkring 100 skinner eller mer.
gerne HO skala.
Søges: fleischmann skinner i HO skala
Forumregler
Forretninger må gerne lægge indlæg ind med tilbud, men forsøg at begræns det til en fornuftig frekvens. F.eks. et nyhedsbrev engang i måneden.
Forretninger må gerne lægge indlæg ind med tilbud, men forsøg at begræns det til en fornuftig frekvens. F.eks. et nyhedsbrev engang i måneden.
-
moppe
- Lokomotivfører
- Indlæg: 4829
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: Søges: fleischmann skinner
De gamle messingskinner?
Klaus
Klaus
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Re: Søges: fleischmann skinner
er der nogen foreskel på dem?.moppe skrev:De gamle messingskinner?
Klaus
-
moppe
- Lokomotivfører
- Indlæg: 4829
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: Søges: fleischmann skinner i HO skala
De er gule i farven. Nogle er vilde med dem og søger dem, andre vil helst have nysølvskinner.
Jeg ved nemlig et sted, hvor der er en lille bunke af de messingfarvede.
Har du varenumre på dem du søger?
Klaus
Jeg ved nemlig et sted, hvor der er en lille bunke af de messingfarvede.
Har du varenumre på dem du søger?
Klaus
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Re: Søges: fleischmann skinner i HO skala
Jeg fik nogle ret slidtte nogen i en kasse, så jeg ved det ikke.moppe skrev:De er gule i farven. Nogle er vilde med dem og søger dem, andre vil helst have nysølvskinner.
Jeg ved nemlig et sted, hvor der er en lille bunke af de messingfarvede.
Har du varenumre på dem du søger?
Klaus
jeg tested dem og de kan slette ikke få toget til at køre, jeg mener at det var blandet, nogle var messing og nogle var sølv.
-
moppe
- Lokomotivfører
- Indlæg: 4829
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: Søges: fleischmann skinner i HO skala
Overvej stærkt om ikke bare du vil købe nye PIKO skinner....
Klaus
Klaus
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
-
Erik Olsen
- Lokomotivfører
- Indlæg: 266
- Tilmeldt: 05 aug 2011, 13:48
- Digital: Ja
- Scale: N
- Geografisk sted: Ishøj
- Kontakt:
Re: Søges: fleischmann skinner i HO skala
Messingskinner er noget bras.nic-1993 skrev:jeg tested dem og de kan slette ikke få toget til at køre, jeg mener at det var blandet, nogle var messing og nogle var sølv.
Re: Søges: fleischmann skinner i HO skala
hmm, jeg synes bare at det er nemmere at kunne finde fra nogle andre som har bedre condition skinner.moppe skrev:Overvej stærkt om ikke bare du vil købe nye PIKO skinner....
Klaus
fordi det er en hel kasse fuld nermest jeg søger efter.
-
gert
- Lokomotivfører
- Indlæg: 570
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 15:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Søges: fleischmann skinner i HO skala
Fleischmanns messing skinner er simpelt hen noget bras :-) Ok de var meget bedre end de skinner de afløste - bukket hvidblik skinnestrenge monteret på pap.
Det vil være meget uhensigtsmæssigt at påbegynde noget nyt med dem - nysølvskinner er mange "stempelsag" foran.
Gert
Det vil være meget uhensigtsmæssigt at påbegynde noget nyt med dem - nysølvskinner er mange "stempelsag" foran.
Gert
-modeljernbaner bygger ikke sig selv!
deltag i DMJUs konkurrencer!
deltag i DMJUs konkurrencer!
-
Erik Olsen
- Lokomotivfører
- Indlæg: 266
- Tilmeldt: 05 aug 2011, 13:48
- Digital: Ja
- Scale: N
- Geografisk sted: Ishøj
- Kontakt:
Re: Søges: fleischmann skinner i HO skala
Tja, det er i hvert fald rigtigt mange år siden.gert skrev:Ok de var meget bedre end de skinner de afløste - bukket hvidblik skinnestrenge monteret på pap.
Min far byggede 1959-62 et H0-anlæg med messingskinner lagt med skinnesøm på svellemåtter af fiberplade, det var state-of-the-art dengang. Materialerne blev købt hos Model & Hobby i Løvstræde i København, senere Frederiksborggade (forretningen er desværre lukket sidste år, http://www.model-hobby.dk/).