Hvem får først samlet dette tog?

Forum for alle spørgsmål om modeljernbaner i alle skalaer. Her kan du debattere og stille spørgsmål om emner, der ikke finder plads i de andre fora.
Besvar
moppe
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Hvem får først samlet dette tog?

Indlæg af moppe »

http://www.gregand.dk/filer/billeder/CF ... t.720p.jpg

ESU annoncerer i følge rygterne snart lokomotivet (fedt med et "dansk" lokomotiv fra ESU) under varenummeret
"31070 Diesel loco, H0, C66 CFL 714, red-brown, Sound+Smoke, DC/AC"

Emn listen af nyheder der er sluppet ud mangler en ESU dekoder med Plux22!

Klaus
speed180
Ledvogter
Scale: N
Geografisk sted: 8520 Lystrup

Re: Hvem får først samlet dette tog?

Indlæg af speed180 »

Hæ, mener du det er nødvendig at gætte :D :D
Jeg tror jeg kender fyren den kommer først :), og det bliver IKKE mig
moppe
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Fyren du hentyder til har et overordnet princip om at ikke købe vogne med samme numre. Skal der til at samles vekselladsvogne med Lauritzen veksellad, så bliver det noget svært at finde så mange med forskellige numre.....

Klaus
Litra ME
Ledvogter

Indlæg af Litra ME »

moppe skrev:Fyren du hentyder til har et overordnet princip om at ikke købe vogne med samme numre. Skal der til at samles vekselladsvogne med Lauritzen veksellad, så bliver det noget svært at finde så mange med forskellige numre.....

Klaus
et alternativ kunne være, gang i decal maskinen og så producere trailere til de forskellige vogne
moppe
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af moppe »

[quote="Litra ME]et alternativ kunne være, gang i decal maskinen og så producere trailere til de forskellige vogne[/quote]

Korrekt - du skal være velkommen.

360 kroner x 15-20 vogne + plus arbejdet med litreringer - nej, det bliver ikke mig, så skal jeg til at købe (endnu) en "Eurokasse". Må jeg for øvrigt anbefale dem som togopbevaringskasser, fås i Bauhaus til rimelige penge - så vidt jeg husker under 100 kroner for en 80x40x40 cm kasse.

Ole T. (et af vores klubmedlemmer) bliver ved med at kalde mit "jernbanefirma" for et "skuffeselskab", når jeg har tog med på banen!

Klaus
Litra ME
Ledvogter

Indlæg af Litra ME »

moppe skrev:
Korrekt - du skal være velkommen.
Næ tak er mest til Personbefordring :-)
moppe skrev: 360 kroner x 15-20 vogne + plus arbejdet med litreringer - nej, det bliver ikke mig, så skal jeg til at købe (endnu) en "Eurokasse". Må jeg for øvrigt anbefale dem som togopbevaringskasser, fås i Bauhaus til rimelige penge - så vidt jeg husker under 100 kroner for en 80x40x40 cm kasse.

Ole T. (et af vores klubmedlemmer) bliver ved med at kalde mit "jernbanefirma" for et "skuffeselskab", når jeg har tog med på banen!

Klaus
Lyder som en god/ide ikke at jeg rejser meget med den smule jeg har, de eneste klubber der er i nærheden kører enten 3-skinne eller epoke III :-(
skuffeselskab ;-)
moppe
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Du kan altid pakke en kuffert og lade dit materiel trille en tur på banen der går forbi Hadsten.......Det kunne jo være at du havde en Bn vogn der trængte til "luftforandring"?

Klaus
Litra ME
Ledvogter

Indlæg af Litra ME »

moppe skrev:Du kan altid pakke en kuffert og lade dit materiel trille en tur på banen der går forbi Hadsten.......Det kunne jo være at du havde en Bn vogn der trængte til "luftforandring"?

Klaus
Ja kunne ikke være så ringe, har ihvertfald en Bn :-) og en IC stamme minus B der aldrig har rullet :-( og en IC3 der lige skal justeres/vejes op og en ME der egentlig også trænger til at strække ben, men vil gerne vente til jeg lige er færdig med at bygge EA'ern for er rimelig spændt på hvordan den kommer til at se ud og kører, men super tak for tilbuddet , kan sagtens risikere at jeg dukker op når jeg har fået styr på grejet :-)
Jimmyoldtimer
Trafikelev
Geografisk sted: Viby Jylland
Kontakt:

Indlæg af Jimmyoldtimer »

Et super flot togsæt,man må nok til at spare sammen,og indhente tilbud,på Class 66 med dertil 15-21 Lauritzen vogne :D
MVH
Jimmy

Besøg min hjemmeside:
www.jimmyoldtimerstogside.dk

B og G Modeljernbaneklub:
http://www.bechers.dk/train/
Søren
Lokomotivfører
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

moppe skrev:Fyren du hentyder til har et overordnet princip om at ikke købe vogne med samme numre. Skal der til at samles vekselladsvogne med Lauritzen veksellad, så bliver det noget svært at finde så mange med forskellige numre.
For noget tid siden besluttede jeg, at min samling ikke længere skal inkludere lommevogne og containerbærevogne. Mit tema bliver træ, brændstof og stål.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar