Stopstrækning og lokomotiver med powercap

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Besvar
Godsbanen
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Stopstrækning og lokomotiver med powercap

Indlæg af Godsbanen »

Lige et "dumt" spørgsmål. Når man har et stopsignal, hvor strømmen bliver afbrudt på et skinnestykke, så behøver skinnestykket ikke være ret langt, når det drejer sig om "almindelige" lokomotiver. Når det drejer sig om lokomotiver med powercap, der kan køre op til et sekund eller måske to uden strøm, så er den eneste løsning vel at lave det strømløse stykke længere for at lokomotivet kan nå at standse? Medmindre man bruger et bremsemodul eller kører passende langsomt?

moppe
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Stopstrækning og lokomotiver med powercap

Indlæg af moppe »

Afhængigt af dekoderen, kan man justere, hvor langt den skal køre på powerpacken.

Man kan også overveje om strømløse stykker er den rigtige måde at bremse på her i 2020......

Klaus

Godsbanen
Lokomotivfører
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Stopstrækning og lokomotiver med powercap

Indlæg af Godsbanen »

Tak for svaret. Ja, det er en lidt primitiv måde at stoppe på med et signal, der blot slår strømmen til eller fra på et enkelt stykke skinne, men jeg er også lidt loren ved at skulle i gang med mere avancerede ting, som f.eks. bremsemoduler, som jeg ikke ved noget om (endnu). Jeg bruger C skinner og en CS3.
Et af lokomotiverne er ESU 31162 Ludmilla, der er sat til DCC og ikke Mfx fordi der så er flere funktioner tilgængelige. Så det kan være, at jeg skal se nærmere på om jeg kan ændre noget dér, som du foreslår.

Besvar