Esus SwitchPilot Servo

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
jkp4100
Stationsbetjent
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: DCC med IB I ir - Afprøver to-skinne
Geografisk sted: Ringsted

Esus SwitchPilot Servo

Indlæg af jkp4100 »

Hej.

Esus SwitchPilot Servo 51822, kan styres både digitalt og analogt med knapper i f.eks. en sportavle jf. manualen, men der står ikke noget om, om man kan gøre begge samtidig. Jeg tænker, at man kan stille en sporvej med "mange" sporskifter med sin digitalenhed, men er det kun et enkelt spor e.lign., så bruger man sportavlen. Det går selvfølgelig galt, hvis man gør det på samme tid, men vil det ellers kunne lade sig gøre/noget man lige skal være obs på?
Tre-skinne dcc med IB (på vej til to-skinne)
moppe
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Esus SwitchPilot Servo

Indlæg af moppe »

Hej

Ja, det kan du sagtens. Du kan frit køre med taster og via digitale kommandoer ind i mellem hinanden.
Har du tilbagemelding via RailCom, vil den (så vidt jeg husker) fortælle hvilken position sporskiftet står i også selvom du har flyttet den manuelt med trykknapperne.

Klaus
jkp4100
Stationsbetjent
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: DCC med IB I ir - Afprøver to-skinne
Geografisk sted: Ringsted

Re: Esus SwitchPilot Servo

Indlæg af jkp4100 »

Perfekt! Tak for hurtigt svar :-)

Indtil videre kører jeg med min gamle IB'I ir, men laver en analog sportavle, og så er det jo ikke så svært, at lave et par stykker kobber/messing som kontakter servoen drejer hen mod, og få tilbagemelding på den måde.
Tre-skinne dcc med IB (på vej til to-skinne)
Besvar