jeg leder efter 2 type my model tog.
den skal dog have slæbe skinne på.
Søger efter 2 Märklin dsb analog tog med slæbe skinne
Forumregler
Forretninger må gerne lægge indlæg ind med tilbud, men forsøg at begræns det til en fornuftig frekvens. F.eks. et nyhedsbrev engang i måneden.
Forretninger må gerne lægge indlæg ind med tilbud, men forsøg at begræns det til en fornuftig frekvens. F.eks. et nyhedsbrev engang i måneden.
-
moppe
- Lokomotivfører
- Indlæg: 4829
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: Søger efter 2 Märklin dsb analog tog
Hej nic
Det bliver svært at finde MZ lavet af Märklin. De har kun lavet MY.
Skal du have en MZ, kan jeg anbefale Rocos udgave, men det bliver så i digital udgave, hvis det er til Märklin drift.
Der er eksempelvis en her
Klaus
Det bliver svært at finde MZ lavet af Märklin. De har kun lavet MY.
Skal du have en MZ, kan jeg anbefale Rocos udgave, men det bliver så i digital udgave, hvis det er til Märklin drift.
Der er eksempelvis en her
Klaus
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Re: Søger efter 2 Märklin dsb analog tog
hmmm, der bare det problem at jeg kun har Märklin skinner.moppe skrev:Hej nic
Det bliver svært at finde MZ lavet af Märklin. De har kun lavet MY.
Skal du have en MZ, kan jeg anbefale Rocos udgave, men det bliver så i digital udgave, hvis det er til Märklin drift.
Der er eksempelvis en her
Klaus
og skinnerne er a analog typen.
Re: Søger efter 2 Märklin dsb analog tog
nu må man rette mig hvis jeg tager fejl, for jeg er på ingen måde specialist i Märklin, men jeg er rimelig sikker på at man sagtens kan kører analog med en digital decoder monteret. mig bekendt overtager decoderen bare perfektomskifterens funktion
-
moppe
- Lokomotivfører
- Indlæg: 4829
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: Søger efter 2 Märklin dsb analog tog
Skinner er hverken analoge eller digitale, så det er et fedt.nic-1993 skrev: og skinnerne er a analog typen.
For efterhånden mange år siden holdt producenterne op med at sætte de gamle mekaniske omskiftere i lokomotiverne. De kostede mere at producere end en digitaldekoder. Så alle lokomotiver til "Märklindrift" er i dag med digitaldekodere.
Det betyder at lokomotiver med dekoder også fungerer under analog drift.
Som en kuriositet kan jeg nævne at vi på "min" modelbane faktisk har et par togsæt på det store analoge tyske anlæg, der kører med dekoder indbygget. Ikke fordi vi bruger retningsomskiftere, men derimod, fordi et tog med dekoder kan gøre brug af dekoderens effektive motorstyring. Vi har en Roco sporvogn, som uden dekoder er et ... at styre under analog drift, fordi den er alt for højt gearet. Men med indbygget dekoder, kan vi få jernhård styring af motoren ved lav hastighed.
Det eneste du skal være opmærksom på er at de helt gamle transformatorer kan slå dekodere ihjel, hvis skifteimpulsen er for kraftig.
Klaus
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Re: Søger efter 2 Märklin dsb analog tog
Transformer jeg ville bruge er en a de der nye Märklin start set type, den der der er farvet hvid, jeg mener at jeg fik at vide den type transformer er sikkert at køre digital dekoder tog med.moppe skrev:Skinner er hverken analoge eller digitale, så det er et fedt.nic-1993 skrev: og skinnerne er a analog typen.
For efterhånden mange år siden holdt producenterne op med at sætte de gamle mekaniske omskiftere i lokomotiverne. De kostede mere at producere end en digitaldekoder. Så alle lokomotiver til "Märklindrift" er i dag med digitaldekodere.
Det betyder at lokomotiver med dekoder også fungerer under analog drift.
Som en kuriositet kan jeg nævne at vi på "min" modelbane faktisk har et par togsæt på det store analoge tyske anlæg, der kører med dekoder indbygget. Ikke fordi vi bruger retningsomskiftere, men derimod, fordi et tog med dekoder kan gøre brug af dekoderens effektive motorstyring. Vi har en Roco sporvogn, som uden dekoder er et ... at styre under analog drift, fordi den er alt for højt gearet. Men med indbygget dekoder, kan vi få jernhård styring af motoren ved lav hastighed.
Det eneste du skal være opmærksom på er at de helt gamle transformatorer kan slå dekodere ihjel, hvis skifteimpulsen er for kraftig.
Klaus
-
moppe
- Lokomotivfører
- Indlæg: 4829
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: Søger efter 2 Märklin dsb analog tog
Så kan du roligt købe en Roco.
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Re: Søger efter 2 Märklin dsb analog tog
der bare det problem, jeg bruger den type skinne vor toget skal have et slæbe skinnemoppe skrev:Så kan du roligt købe en Roco.
-
moppe
- Lokomotivfører
- Indlæg: 4829
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: Søger efter 2 Märklin dsb analog tog med slæbe skinne
Roco laver både til 3-skinne (Märklin skinner) og 2-skinne (alle de andre fabrikanters skinner).
Roco kalder modellerne for "AC" når de er til 3-skinne drift (Märklin/slæbesko).
For øvrigt: Er du lige kommet i gang, så overvej lige om du vil køre med 3- eller 2-skinne fremover. Ved valg af 3-skinne binder du dig til en enkelt leverandør af skinner (Märklin), med et begrænset udvalg.
Klaus
Roco kalder modellerne for "AC" når de er til 3-skinne drift (Märklin/slæbesko).
For øvrigt: Er du lige kommet i gang, så overvej lige om du vil køre med 3- eller 2-skinne fremover. Ved valg af 3-skinne binder du dig til en enkelt leverandør af skinner (Märklin), med et begrænset udvalg.
Klaus
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
-
gert
- Lokomotivfører
- Indlæg: 570
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 15:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Søger efter 2 Märklin dsb analog tog med slæbe skinne
Det laver ROCO skam også - bare husk at få den i en "AC udgave" - en ret så misvisende og forældet betegnelse, men den hænger desværre ved med mange misforståler til følge.
Gert
Gert
-modeljernbaner bygger ikke sig selv!
deltag i DMJUs konkurrencer!
deltag i DMJUs konkurrencer!