OK, for det med at indstille på motorreguleringen holder jeg mig fra ind til jeg får styr på noget af alt det andet, som feks. "funktion 1 slukket"bahnfannet skrev:Det er en god pris for lokomotivet, og også for dekoderen. :-) Jeg tror du bliver rigtig glad for LokPilot 4.0. Jeg sætter den selv i de alle lokomotiver jeg kan. Min anbefaling er, at du holder dig til én dekodertype, så du kun skal lære at indstille den. Der kan være stor forskel på dekodere fra forskellige producenter. Det er min erfaring at LokPilot er en schweizerkniv i dekoderform, og den er virkelig nem at indstille.Carsten Hansen skrev:Jeg har givet 225,- for den sidste nye LokPilot 4,0 det syntes jeg ikke er så galt jeg gav kun 220,- for lokomotivet.
Du kan komme ud for, at enkelte producenter har konfigurationer som f.eks. en LokPilot ikke kan håndtere, og i de tilfælde må du vælge en dekoder der kan. Det er dog yderst sjældent og jeg har kun oplevet det med lokomotiver fra Trix.
Med LokPilot 4.0 kan du nemt indstille motoren:
1. Sørg for at have et spor klar. Sporet skal være så langt, at lokomotivet kan køre med fuld skrald i to sekunder. Sørg for stopbomme i hver ende, så lokomotivet ikke kommer til skade eller kører udover kanten.
2. Sørg for at funktion 1 er slukket.
3. Indstil køreretningen i den retning lokomotivet skal køre på dit spor ("Nej, nej, ikke den vej!", "Hvad vej så?", "Den anden vej!").
4. Gå i programmeringstilstand på dit digitalsystem og skriv nu 0 ind i CV 54 på lokomotivet.
5. Når lokomotivet er tilbage på sporet, tænd for funktion 1.
6. I 1,5 sekund vil lokomotivet nu suse afsted med fuld hastighed, mens dekoderen danner sig et indtryk af motoren.
7. Lokomotivet standser automatisk. Herefter er motoren indstillet. Færdig.
Det virker supergodt og er ofte en nemmere vej end at sidde i timevis og fedte med indstillinger for motorregulering.
hvad var det nu for noget nyt noger, - kan du komme lidt nærmere ind på hvad det er for en funktion?
Hilsen Carsten