Søger efter 2 Märklin dsb analog tog med slæbe skinne

Mangler du noget til din modeljernbane? Ønsker du at sælge noget fra din modeljernbane? Har du spørgsmål angående en modeljernbaneforhandler? Stil dit spøgrsmål her. Vi tillader også indlæg fra forretninger, der ønsker at gøre opmærksom på et godt tilbud.
Forumregler
Forretninger må gerne lægge indlæg ind med tilbud, men forsøg at begræns det til en fornuftig frekvens. F.eks. et nyhedsbrev engang i måneden.
nic-1993
Stationsbetjent
Indlæg: 30
Tilmeldt: 26 jan 2014, 15:16
Digital: Nej

Re: Søger efter 2 Märklin dsb analog tog med slæbe skinne

Indlæg af nic-1993 »

moppe skrev:Roco laver både til 3-skinne (Märklin skinner) og 2-skinne (alle de andre fabrikanters skinner).

Roco kalder modellerne for "AC" når de er til 3-skinne drift (Märklin/slæbesko).

For øvrigt: Er du lige kommet i gang, så overvej lige om du vil køre med 3- eller 2-skinne fremover. Ved valg af 3-skinne binder du dig til en enkelt leverandør af skinner (Märklin), med et begrænset udvalg.


Klaus
Jeg er fanget til 3 skinne, jeg har en hel kasse med den type.
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5451
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Søger efter 2 Märklin dsb analog tog med slæbe skinne

Indlæg af Søren »

nic-1993 skrev:Jeg er fanget til 3 skinne, jeg har en hel kasse med den type.
Er det skinner af ren metal?

Nu er en "hel kasse" jo et vidt begreb, men jeg ville nu alligevel gøre mig mine overvejelser inden der kommer flere lokomotiver og endnu flere skinner til. Hvis dine skinner er typen af ren metal, så bør du alligevel skifte dem ud, da nyere typer skinner er væsentlig mere driftsikre.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

nic-1993
Stationsbetjent
Indlæg: 30
Tilmeldt: 26 jan 2014, 15:16
Digital: Nej

Re: Søger efter 2 Märklin dsb analog tog med slæbe skinne

Indlæg af nic-1993 »

bahnfannet skrev:
nic-1993 skrev:Jeg er fanget til 3 skinne, jeg har en hel kasse med den type.
Er det skinner af ren metal?

Nu er en "hel kasse" jo et vidt begreb, men jeg ville nu alligevel gøre mig mine overvejelser inden der kommer flere lokomotiver og endnu flere skinner til. Hvis dine skinner er typen af ren metal, så bør du alligevel skifte dem ud, da nyere typer skinner er væsentlig mere driftsikre.
Hmmm, det nogle gamle Märklin skinner fra omkring 50'erne så de er lidt rustne.
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5451
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Søger efter 2 Märklin dsb analog tog med slæbe skinne

Indlæg af Søren »

nic-1993 skrev:Hmmm, det nogle gamle Märklin skinner fra omkring 50'erne så de er lidt rustne.
I så fald vil jeg seriøst overveje at købe nogle nye i kunststof. Samtidig vil jeg overveje om jeg skulle køre 3-skinne eller 2-skinne system (altså Märklin-skinner eller alle de andre).

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

nic-1993
Stationsbetjent
Indlæg: 30
Tilmeldt: 26 jan 2014, 15:16
Digital: Nej

Re: Søger efter 2 Märklin dsb analog tog med slæbe skinne

Indlæg af nic-1993 »

bahnfannet skrev:
nic-1993 skrev:Hmmm, det nogle gamle Märklin skinner fra omkring 50'erne så de er lidt rustne.
I så fald vil jeg seriøst overveje at købe nogle nye i kunststof. Samtidig vil jeg overveje om jeg skulle køre 3-skinne eller 2-skinne system (altså Märklin-skinner eller alle de andre).
Problemet er at jeg har både 2 og 3 skinne drift tog.
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5451
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Søger efter 2 Märklin dsb analog tog med slæbe skinne

Indlæg af Søren »

nic-1993 skrev:Problemet er at jeg har både 2 og 3 skinne drift tog.
Jeg ville stadig vælge ét system, og sætte modellerne tilhørende det andet system i en vitrine. Det bliver hurtigt teknisk omfattende, hvis du skal kunne køre begge systemer på én gang.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

nic-1993
Stationsbetjent
Indlæg: 30
Tilmeldt: 26 jan 2014, 15:16
Digital: Nej

Re: Søger efter 2 Märklin dsb analog tog med slæbe skinne

Indlæg af nic-1993 »

bahnfannet skrev:
nic-1993 skrev:Problemet er at jeg har både 2 og 3 skinne drift tog.
Jeg ville stadig vælge ét system, og sætte modellerne tilhørende det andet system i en vitrine. Det bliver hurtigt teknisk omfattende, hvis du skal kunne køre begge systemer på én gang.
vitrine?
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5451
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Søger efter 2 Märklin dsb analog tog med slæbe skinne

Indlæg af Søren »

Ja. En hylde med glas foran, hvor du kan nyde synet af modellerne. :-)

https://www.google.dk/search?safe=activ ... DBboJam_ew

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

nic-1993
Stationsbetjent
Indlæg: 30
Tilmeldt: 26 jan 2014, 15:16
Digital: Nej

Re: Søger efter 2 Märklin dsb analog tog med slæbe skinne

Indlæg af nic-1993 »

bahnfannet skrev:Ja. En hylde med glas foran, hvor du kan nyde synet af modellerne. :-)

https://www.google.dk/search?safe=activ ... DBboJam_ew
nå, ja, har set dem før, men jeg har sat mine modeller på en hylde allerade.
indtil de skal ud og køre, kan man ikke bare lave en fleishman og Märklin bane ved siden a hianden?.
Skott
Lokomotivfører
Indlæg: 317
Tilmeldt: 18 jan 2013, 18:09
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: peco code 75

Re: Søger efter 2 Märklin dsb analog tog med slæbe skinne

Indlæg af Skott »

nic-1993 skrev:
bahnfannet skrev:Ja. En hylde med glas foran, hvor du kan nyde synet af modellerne. :-)

https://www.google.dk/search?safe=activ ... DBboJam_ew
nå, ja, har set dem før, men jeg har sat mine modeller på en hylde allerade.
indtil de skal ud og køre, kan man ikke bare lave en fleishman og Märklin bane ved siden a hianden?.
Det kan man selvfølgelig godt. Jeg ved også, at flere klubber, herunder MiWuLa har kørt med begge systemer på Märklins K-skinner. Men flere af dem - også MiWuLa har valgt at hive K-skinnerne op igen og erstattet dem med 2-skinne.
Besvar