"Hurtig gående" ur

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Søren
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: "Hurtig gående" ur

Indlæg af Søren »

bygger01 skrev:Vi bruger CS2, og vi kender til den mulighed, men vi ønsker om muligt et ur, som alle kan se i rummet, når vi forhåbentlig en dag skal lave en køreaften med "drengene"
Det kan jeg godt forstå. Jeg ville også helst have et rigtigt ur.

I øvrigt: Næste version af centralstationen, som skulle udkomme i denne måned, muliggør at softwaren kan afvikles på en pc. Så kan du i princippet have en computerskærm sat op, med centralstationens ur på.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

bygger01
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: "Hurtig gående" ur

Indlæg af bygger01 »

Jamen det er også en tanke, der har været forbi ...

Har en gammel laptop, hvor det ene hængsel er knækket, men ellers ok, og det kunne være løsningen ......

Merete / Den "bette" Husbygger har også et ur, og det kunne også være en mulighed til laptoppen

Men en stor rund skive med et "plonk", når sekundviseren havde kørt en omgang og så et rykker, når minutviseren hopper frem, det er toppen

Jeg synes, at det mærkeligt, at der ikke er en større søgning på den slags, men det skyldes nok, at hvis man havde et større elektronisk kendskab til de "strømme", så lavede man bare et print, og kunne hvilket som helst ur med batterimotor bruges, og det jo faktisk hva' Klaus forslog fra begyndelsen

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).

Besvar