Videoanmeldelse af NMJ Nohab

Forum for alle spørgsmål om modeljernbaner i alle skalaer. Her kan du debattere og stille spørgsmål om emner, der ikke finder plads i de andre fora.
Besvar
Søren
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Videoanmeldelse af NMJ Nohab

Indlæg af Søren »

Hejsa

MSL har lagt en video op, der viser NSB udgaven af NMJ's nye Nohab. Selvom det ikke er DSB-udgaven, så giver videoen da en idé om, hvad du kan forvente.

Videoen indeholder lidt historie, en præsentation og test af modellen. Derudover en lille film med MY 1138, som i dag kører i Tyskland, samt interview med ejeren.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Carsten B. Thomsen
Ledvogter
Skinnesystem: Tillig Elite og Roco Line
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: Videoanmeldelse af NMJ Nohab

Indlæg af Carsten B. Thomsen »

Det er kræs - der bliver noget at glæde sig til, hvis DSB MY'en følger denne standard.
Dog lyder lyder det som om at NMJ har udstyret Di3a'en med lyden af en bus- eller lastbilmotor, optaget i en dåse - og motoromdrejningerne følger hastigheden i forholdet 1:1, som om at det er en mekanisk transmission (med kun 1 gear) - det er bestemt ikke imponerende.
NMJ burde alliere sig med Danske Loksounds, når DSB MY'en skal udstyres med lyd.
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Medlem af Fremo, H0 2-skinne digital
Søren
Lokomotivfører
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

Jeg tror ikke vi skal dømme lyden ude på baggrund af en video på Youtube. Jeg synes ofte det er ekstremt svært at høre om kvaliteten er i orden, indtil jeg har haft maskinen i hånden. Lyden kan jo heldigvis skiftes, hvis jeg ikke er tilfreds.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Skott
Lokomotivfører
Skinnesystem: peco code 75

Indlæg af Skott »

Carsten B. Thomsen skrev:Det er kræs - der bliver noget at glæde sig til, hvis DSB MY'en følger denne standard.
Dog lyder lyder det som om at NMJ har udstyret Di3a'en med lyden af en bus- eller lastbilmotor, optaget i en dåse - og motoromdrejningerne følger hastigheden i forholdet 1:1, som om at det er en mekanisk transmission (med kun 1 gear) - det er bestemt ikke imponerende.
NMJ burde alliere sig med Danske Loksounds, når DSB MY'en skal udstyres med lyd.
Ja, jeg bed også mørke i den lidt - beskedne lyd. Men kan være videooptagelsen, der gør det.
Det undrer mig også en tung maskine ikke har større trækkraft end 70g?
Men nydelig maskine - ingen tvivl :)
moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Som jeg ser det i videoen, trækker den kun på 4 ud af 6 aksler (som en DSB MY) og ikke på 6 (som en NSB Dm3a).

Klaus
Skott
Lokomotivfører
Skinnesystem: peco code 75

Indlæg af Skott »

moppe skrev:Som jeg ser det i videoen, trækker den kun på 4 ud af 6 aksler (som en DSB MY) og ikke på 6 (som en NSB Dm3a).

Klaus
Ja, det ses der, hvor den træktestes og laver hjulspin.
Besvar