s88 via netværkskabel

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
jhcn
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lystrup, nord for Århus

s88 via netværkskabel

Indlæg af jhcn »

Er det korrekt at man ikke kan købe kabler til s88 moduler længere end 2 meter?
Hvis ja - kan man lave dem selv, altså længere end 2 meter? Eller er der problemer med dette?

Alternativt!
Hvis man bruger stik som disse:
http://www.tams-online.de/htmls/produkt ... s88-A.html
Er der så en øvre grænse for længden af netværkskablet?

Jeg har faktisk dette sæt:
http://ledprint.dk/shop/print/21-s88-adapter.html
men på en Märklin CS2 skal stikket op i bunden, og det er ikke plads til. Og jeg er ikke sikker på at jeg kan bøje stikket 45 grader.

På forhånd tak for input!
Henrik

Kører digitalt med en CS2, 3-skinne, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk. Mangler plads - og penge - til en opstillet bane...
moppe
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: s88 via netværkskabel

Indlæg af moppe »

Du kan vel tage nogle korte ledninger og bruge dem mellem central og adapterstik?

Klaus
speed180
Ledvogter
Scale: N
Geografisk sted: 8520 Lystrup

Re: s88 via netværkskabel

Indlæg af speed180 »

jhcn skrev:Hvis ja - kan man lave dem selv, altså længere end 2 meter? Eller er der problemer med dette?
S88 systemet er i forvejen ikke kendt for sin stabilitet over for støj og falske tilbagemeldinger, hvilket til dels skyldes kablet ,så at begynde med øget kabel længde af fladkabel typen, det ville jeg nok ikke prøve.
En meget bedre løsning , og som du selv er inde på er at bruge standart netværks kabler, men om du kommer o problemer med " Disko Lys " det er der ingen garanti for.
Besvar