Lette vogne

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
fjorbak
Stationsbetjent
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail

Lette vogne

Indlæg af fjorbak »

Hej i forummet

Vores tilbagemeldinger virker hurra for det, men det er kun lokomotivet der laver en stabil kontakt, hvilket ikke er særlig heldigt, især ikke når man kører styrevognstog og tilbagemeldingen er afhængig af stoppet i windigipet.

Andre må have samme problem med lette vogne som ikke danner forbindelse, hjulene er skiftet der hvor de skal skiftes.

Gode ideer søges
Søren
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Lette vogne

Indlæg af Søren »

Mit råd er at sprøjte grafit-spray på samtlige akser. Det virker glimragende. Jeg synes ikke der er nogen grund til at købe de dyre aksler med indbyggede modstande.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

fjorbak skrev: Andre må have samme problem med lette vogne som ikke danner forbindelse, hjulene er skiftet der hvor de skal skiftes.
Nej, faktisk intet problem. Vi kører masser af styrevognstog og andre "skubbetog", hvor forreste vogn ikke nødvendigvis er særlig tung (to-akslede godsvogne eksempelvis). Er hjulene beskidte, har de svært ved at danne kontakt - ellers ikke.

Vi bruge grafistspray.

Klaus
speed180
Ledvogter
Scale: N
Geografisk sted: 8520 Lystrup

Indlæg af speed180 »

fjorbak skrev:Andre må have samme problem med lette vogne som ikke danner forbindelse, hjulene er skiftet der hvor de skal skiftes.
Niks ingen, heller ikke fra den tid hvor jeg " Legede" med spor Z, og der kan du tale om lette vogne, mine aksler var bare malet med Graphit 33.

Og da jeg ved at du bruger samme tilbage meldings system som jeg selv, så ved jeg at det vil virke

https://www.elfaelektronik.dk/elfa3~dk_ ... 6-77&toc=0
bygger01
Lokomotivfører
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Indlæg af bygger01 »

Fjorbak skriver, at han kører 3 skinnet ............

Så hvorfor alt det skriveri om ½ ledende aksler, for et AC hjul leder da hjulenr udemærket .................

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).

Søren
Lokomotivfører
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

bygger01 skrev:Fjorbak skriver, at han kører 3 skinnet ............
Så hvorfor alt det skriveri om ½ ledende aksler, for et AC hjul leder da hjulenr udemærket .................
Hahaha, det havde jeg slet ikke set. Jeg er så vandt til at folk herinde kører 2-skinne, så når nogle skriver at de skifter aksler, så tænker jeg naturligvis aksler med modstande. :-) Jeg vil dog stadig mene, at det ikke har noget med lette vogne at gøre. Måske beskidte skinner og/eller hjul, som Moppe skriver. Så bortset fra grafitspray er teorien stadig god nok. :-)

I øvrigt skal du lige vide, at vi ikke giver retur ved for mange leverede punktummer. ;-) Så det er ren spild fra din side.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

bygger01
Lokomotivfører
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Indlæg af bygger01 »

Det er mine smilies ...........

Og så er de til fri udlægning, hvis øjne ikke mere er så skarpe .................

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).

Besvar