fleischmann modeltog

Mangler du noget til din modeljernbane? Ønsker du at sælge noget fra din modeljernbane? Har du spørgsmål angående en modeljernbaneforhandler? Stil dit spøgrsmål her. Vi tillader også indlæg fra forretninger, der ønsker at gøre opmærksom på et godt tilbud.
Forumregler
Forretninger må gerne lægge indlæg ind med tilbud, men forsøg at begræns det til en fornuftig frekvens. F.eks. et nyhedsbrev engang i måneden.
Besvar
Marie
Trafikelev
Digital: Ja

fleischmann modeltog

Indlæg af Marie »

Hej alle sammen.

Jeg håber det er okay jeg poster her. Jeg har meldt mig ind her fordi jeg er i besiddelse af en del fleischmann modeltogs ting, der vist nok er tilbage fra 60'erne. Det ønsker jeg nu at sælge, men har ingen idé om hvad sådan noget kan løbe op i hvis jeg vil sælge? Jeg har ikke talt hvor mange af hver del der er, der er en pæn bunke lige skinner, og sving, og nogle forskellige tog. Jeg har forsøgt at tage nogle billeder af delene. Jeg har aldrig prøvet at fået toget til at virke, ved ikke om det kan lade sig gøre, om delene til det er der eller ej.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Carsten B. Thomsen
Ledvogter
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig Elite og Roco Line
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: Fleischmann modeltog

Indlæg af Carsten B. Thomsen »

Hej Marie

Det var da en herlig gang modeltog fra dengang farmor var dreng.
Tingene henvender sig nok mest til samlere af herligt gammelt modeltog.
Du kunne eventuelt prøve at sætte tingene til salg på QXL - her er oprettelse gratis, sålænge startprisen er på over 100 kr.
Dog er sommeren ikke den bedste tid at sælge i - mange er jo på ferie og/eller går og nyder de lange sommeraftener - så i efteråret/vinteren/tidligt forår opnår du de bedste priser.
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Medlem af Fremo, H0 2-skinne digital
Marie
Trafikelev

Re: fleischmann modeltog

Indlæg af Marie »

Tusind tak for dit svar. :-)
Det vil jeg prøve, men så vil jeg vente til efteråret, nu har det jo alligevel stået så længe, så lidt tid fra eller til gør ikke den store forskel.
Har du nogen idé om hvad jeg kan forvente at få for det? Jeg har en fornemmelse af mellem 500 og 800 kroner, men jeg har som sagt ingen forstand på model tog.
Søren
Lokomotivfører
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

Marie skrev:Har du nogen idé om hvad jeg kan forvente at få for det? Jeg har en fornemmelse af mellem 500 og 800 kroner, men jeg har som sagt ingen forstand på model tog.
Du skal ikke forvente 500 - 800 kr. Brugte lokomotiver, som måske er et par år gamle, er omkring det værd (afhængig af model). Modeltog mister det meste af sin værdi, når det forlader forretningen. Det er stort set kun gammelt Märklin (fra de tidlige år), som er noget værd. Du kan måske være heldig at få et par 100 kr. for dit tog, men for de fleste har dit tog ingen værdi.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Jeg må (desværre) nok give Søren ret her.

Fleischmann af den årgang er mest legetøj, idet størrelsesforholdet på det, ikke passer med andre tog. Siden 60'erne er der sket utroligt meget indenfor modeltog, detaljegraden er eksploderet og køreegenskaberne er forfinet en masse.

Skal du have penge for det, så skal du være heldig at finde en der decideret samler på gammelt Fleischmann (ikke nødvendigvis som "modeltogstosse", men en som er "samler"). Der er langt mellem dem, men de dukker op rundt omkring.

Hvis du vil have flest muligt penge ud af det, skal alt testes og sælges enkeltvis (det er et kæmpe arbejde), ellers skal du forære det til en knægt i familien/vennekredsen, som så kan få fornøjelse af det. Alternativt kontakte en modelbaneklub og høre om de er interesserede i at få det.

Klaus
Marie
Trafikelev

Indlæg af Marie »

Tak for jeres svar. Det var lidt skuffende. :x Men sådan er det jo. :) Jeg vil prøve at sælge det, og sætte forventningerne ned. :) Tak for jeres svar. :)
Purellum
Stationsbetjent
Scale: 1

Indlæg af Purellum »

Hej Marie.

QXL til vinter uden de store forventninger er alle gode råd, og så har jeg lige et mere:

Prøv at tage billeder fra siden af lokomotiver og vogne, det "sælger bedre", billeder oppefra siger ikke ret meget.

Per.
Marie
Trafikelev

Indlæg af Marie »

Det vil jeg prøve. Tusind tak. :)
Besvar