førerhussbelysning i loks

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Lenzuser
Stationsbetjent
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

førerhussbelysning i loks

Indlæg af Lenzuser »

Hej jeg kunne godt tænke mig at få førerhussbelysning i mine loks. i den forbindelse vil det være lettere for mig at for "hele herligheden" på et lille print. er der nogen der har set disse i DK?
/Ottens
Peco code 75 , Tams MasterControl, Traincontroller Gold version 8, Smarthand, Trainprogrammer.
moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: førerhussbelysning i loks

Indlæg af moppe »

Lenzuser
Stationsbetjent

Indlæg af Lenzuser »

moppe skrev:Sådan en her: http://www.hosdorthea.dk/product.asp?product=3064

Klaus

hmm, ikke rigtig ( den er for dyr ;-) ) jeg havde mere tænkt på et simpelt print med blot en formodstand samt en led, ja og så lige et par ledninger eller loddeører
/Ottens
Peco code 75 , Tams MasterControl, Traincontroller Gold version 8, Smarthand, Trainprogrammer.
moppe
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Lenzuser skrev: hmm, ikke rigtig ( den er for dyr ;-) ) jeg havde mere tænkt på et simpelt print med blot en formodstand samt en led, ja og så lige et par ledninger eller loddeører
Sådan en er der ikke et marked for - den er for nem at lave selv. ESU tingen er universal og kan bruges Både til digital og analog drift. 50 kroner er prisen, når der skal betales moms, lagerføres i en butik, der skal være fortjeneste på den, der skal ydes "garanti" den skal i en pæn kasse osv osv.

Klaus
speed180
Ledvogter
Scale: N
Geografisk sted: 8520 Lystrup

Indlæg af speed180 »

Lenzuser skrev:hmm, ikke rigtig ( den er for dyr ;-) ) jeg havde mere tænkt på et simpelt print med blot en formodstand samt en led, ja og så lige et par ledninger eller loddeører
Tja, men det ender mange gange med at blive lige så dyrt det man selv " Fusker"
Bare lige en formodstand og en led, HMMMM, ikke nogen god ide direkte på digital spænding, det kræver lidt mere
Lenzuser
Stationsbetjent

Indlæg af Lenzuser »

speed180 skrev:
Lenzuser skrev:hmm, ikke rigtig ( den er for dyr ;-) ) jeg havde mere tænkt på et simpelt print med blot en formodstand samt en led, ja og så lige et par ledninger eller loddeører
Tja, men det ender mange gange med at blive lige så dyrt det man selv " Fusker"
Bare lige en formodstand og en led, HMMMM, ikke nogen god ide direkte på digital spænding, det kræver lidt mere
jeg er jo komplet uvidende, men hvorfor er det ikke nogen god ide på digital spænding?
/Ottens
moppe
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Lenzuser skrev:jeg er jo komplet uvidende, men hvorfor er det ikke nogen god ide på digital spænding?
Digital spænding er en vekselspænding, det kan dioden ikke lide og den vil brænde hurtigt af.

Sætter du den på udgangen af en dekoder, er du noget bedre stillet, idet, det ikke er digitalspænding, men en jævnspænding (så længe du holder til til at bruge den fælles plus fra dekoderen og ikke "stel" fra lokomotivet).

Klaus
Lenzuser
Stationsbetjent

Indlæg af Lenzuser »

moppe skrev:
Lenzuser skrev:jeg er jo komplet uvidende, men hvorfor er det ikke nogen god ide på digital spænding?
Digital spænding er en vekselspænding, det kan dioden ikke lide og den vil brænde hurtigt af.

Sætter du den på udgangen af en dekoder, er du noget bedre stillet, idet, det ikke er digitalspænding, men en jævnspænding (så længe du holder til til at bruge den fælles plus fra dekoderen og ikke "stel" fra lokomotivet).

Klaus
Det skal selvfølgelig være fra dekoder, det ser jo lidt små tosset ud med fuld lanterne i førerhuset konstant.
/Ottens
moppe
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Hvis det skal være færdiglavet og i en butik i Danmark, er ESU'en bedste valg.

Hvis du vil gøre det selv, så køb nogle smd dioder og modstande og noget printplade.

Klaus
Lenzuser
Stationsbetjent

Indlæg af Lenzuser »

Det er nok den vej jeg må gå.
/Ottens
Besvar