køretur over den nye bro

Har du spørgsmål angående forbilledet for din modeljernbane, så stil dem i dette forum.
Besvar
gmmz
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig
Geografisk sted: Stilling

køretur over den nye bro

Indlæg af gmmz »

I dag var jeg en tur med Ic 141 ( Mf 5065) til Aalborg/Lindholm

da jeg kørte fra Aalborg Vestby, satte jeg lige kameraet op og tog en video af turen over den til Lindholm.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-eS4mPs2Wos[/youtube]
mvh
Søren Andersen

medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
bygger01
Lokomotivfører
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: køretur over den nye bro

Indlæg af bygger01 »

Tak for en flot tur

Så blev det kun kort tid med den færge .......

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).

Carsten B. Thomsen
Ledvogter
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig Elite og Roco Line
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: køretur over den nye bro

Indlæg af Carsten B. Thomsen »

Hej Søren

Tak for turen over Limfjorden - det ser ud til, at broklappen kan holde (indtil videre).
Lyset får din optagelse til at ligne en (god) computeranimation - hvilket måske også skyldes det faktum, at Jernbanebroen over Limfjorden bliver holdt i pæn og nydelig stand, så der ikke er alt for meget "patinering".

Nu hvor broen laaaaaangt om længe er funktionsduelig igen, kan jeg dermed se frem til min første tur over broen i 13 måneder, når jeg skal til specialevejledning på Aalborg Universitet i næste uge - og til, at jeg kan spare omkring 15-20 minutters bybusbumletur med linie 2 til/fra Lindholm St. Toget kører jo den kortest mulige vej, mens bybussen skal mase sig igennem trafikken på Thistedvej, Nørresundby Torv, Limfjordsbroen, Nytorv og Boulevarden, og standse for hver 250 meter, inden den er fremme ved Aalborg Station - og først da starter den 6.5 km / op til 30 minutters bybusbumletur ud til Aalborg Universitet.

Som et ekstra "gode", så kan os bønder heroppe i det Nørre Jydske åbenbart se frem til engang med tiden at blive transporteret i IC/4 frem for MR-tog - det er vel egentlig ikke så ringe, såfremt der er stik til den bærbare - og sålænge at alle passagererne ikke bliver beordret til at skubbe bagpå, i tilfælde af nedbrud. Nedbrud på MR-togene hører jo til sjældenhederne - til gengæld har de ufatteligt dårlig "ånde" og bruger mere diesel end IC/3. Sådan er der jo så meget...
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Medlem af Fremo, H0 2-skinne digital
Besvar