Hvad ville I vælge ?

Mangler du noget til din modeljernbane? Ønsker du at sælge noget fra din modeljernbane? Har du spørgsmål angående en modeljernbaneforhandler? Stil dit spøgrsmål her. Vi tillader også indlæg fra forretninger, der ønsker at gøre opmærksom på et godt tilbud.
Forumregler
Forretninger må gerne lægge indlæg ind med tilbud, men forsøg at begræns det til en fornuftig frekvens. F.eks. et nyhedsbrev engang i måneden.
Besvar
samojede
Trafikelev
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail

Hvad ville I vælge ?

Indlæg af samojede »

Står og skal købe lokomotiv nummer 2. Er blevet med mig selv om, at det skal være Diesellokomotiv ER 20 . Men skal jeg vælge Märklin til 849.- eller PIKO til 639.- ????????
Ps er der også lok kort med til PIKO ?

samojede.
moppe
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Hvad ville I vælge ?

Indlæg af moppe »

Der følger kun lokomotivkort med til Märklins produkter (og endda ikke alle produkter). HAR du på noget tidspunkt overvejet at købe en Roco ER20 i stedet?

Som ejer an både PIKO og Roco ER20 modeller (og har haft en Märklin/Trix i hånden i flere ombæringer) så er jeg ikke i tivil om, hvad jeg vil råde dig til. Køb en Roco, den er så meget mere lækkert udført mekanisk og kører meget bedre, for eksempel denne:
http://www.timsfloorballogmodeltog.dk/p ... oduct=3750
Nej, der er intet lokomotivkort med (det er en Märklin opfindelse der blot fordyrer din leg), men en bedre maskine end både Märklin og PIKO til sammen.

Klaus
Søren
Lokomotivfører
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

Jeg ville helt klart også vælge en Roco ER20. Ingen tvivl der, jeg har både PIKO og Trix (Märklin) ER20'ere og de er intet ved siden af Roco. Roco er dem overlegen i både detaljer og køreegenskaber.

Ang. lokomotivkort kan du købe tomme lokomotivkort hos din Mäklin-forhandler og lægge dit nye lokomotiv på dem.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

bygger01
Lokomotivfører
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Indlæg af bygger01 »

Der er god vejledning i loko iconer på Sporskiftet ...

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).

samojede
Trafikelev

Indlæg af samojede »

Tak for de fine indlæg og har besluttet at følge jeres råd og købe ROCO. Har lige et extra spørgsmål. Er nystartet med digital og har ikke ret meget forstand på den del. Jeg kan vel ikke bare sætte den på anlægget og så kører den ? Og kode den ind på et tomt lokkort lyder fint, men ingen ide om hvordan man gør. Tror I at jeg måske kan få forhandleren til at gøre det eller er jeg så heldig, at nogen af jer boer i sønderjylland ( boer selv i bredebro ) Men lækkert tog og I har ret den er altså meget flot ned i mindste detalie.

samojede ( johnny )
Litra ME
Ledvogter

Indlæg af Litra ME »

Hej Johnny

Jeg har ikke erfaring med Märklin selv men her er en vejledning til mobilestation, og jeg går ud fra at du med den kan programerer lokdecoder lige som man kan med Roco multimause

http://www.sporskiftet.dk/sites/default ... ing-DK.pdf
moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

samojede skrev:Tak for de fine indlæg og har besluttet at følge jeres råd og købe ROCO. Har lige et extra spørgsmål. Er nystartet med digital og har ikke ret meget forstand på den del. Jeg kan vel ikke bare sætte den på anlægget og så kører den ?
Dybest set - jo.

Du får et lokomotiv med en dekoder i, der har adresse 3. Opret et lokomotiv med den adresse i din mobilstation og du er i gang.
Alt det besværlige med lokomotivkort og oprettelse af lokomotiver kan du takke Märklin for. Havde du købt et Roco system til at starte med, havde du bare behøvet at trykke adresse 3 ind og så ellers gå i gang med at køre :-)

Så kunne du senere give den en ny adresse :-)

Klaus
Besvar