Store Byttedag 2012

Mangler du noget til din modeljernbane? Ønsker du at sælge noget fra din modeljernbane? Har du spørgsmål angående en modeljernbaneforhandler? Stil dit spøgrsmål her. Vi tillader også indlæg fra forretninger, der ønsker at gøre opmærksom på et godt tilbud.
Forumregler
Forretninger må gerne lægge indlæg ind med tilbud, men forsøg at begræns det til en fornuftig frekvens. F.eks. et nyhedsbrev engang i måneden.
moppe
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Store Byttedag 2012

Indlæg af moppe »

jacob skrev:Ellers er det de sædvanlige butikker vi har på besøg, og på kræmmersiden har vi et par nye, bl.a. en fra Hamburg.
Uuuh, så er der chance for tysk materiel!
Havde lige gæster forleden (bliver snart ældre) og de var så flinke at forære mig 900 kroner til "vælg selv en gave du vil have". De er lige lagt i Skørring budgettet!

Klaus
jacob
Trafikelev
Digital: Nej

Indlæg af jacob »

Så er alle bordene parate, og jeg håber at se rigtig mange af jer i morgen mellem kl. 11,00-15,30.

Jacob

Djurs Modelbaneklub
LGB havebane - HO DC digital - klubanlæg HO AC digital - FREMO
gmmz
Lokomotivfører
Skinnesystem: Tillig
Geografisk sted: Stilling

Indlæg af gmmz »

jeg kommer ihvertfald og skal da også have lidt med hjem, hvis det rigtige findes ;)
mvh
Søren Andersen

medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
gmmz
Lokomotivfører

Indlæg af gmmz »

jeg kommer ihvertfald og skal da også have lidt med hjem, hvis det rigtige findes ;)
mvh
Søren Andersen

Skovsøekspressen
Godsforvalter
Scale: H0 - 3-rail
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af Skovsøekspressen »

jacob skrev:Så er alle bordene parate, og jeg håber at se rigtig mange af jer i morgen mellem kl. 11,00-15,30.

Jacob

Djurs Modelbaneklub
Vi glæder os! :D

Mvh
Claus
gert
Lokomotivfører
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af gert »

vi kommer i hvert fald 4 mand fra Aalboeg i een bil - det ved jeg med sikkerhed.
Gert
-modeljernbaner bygger ikke sig selv!
deltag i DMJUs konkurrencer!
Skovsøekspressen
Godsforvalter
Scale: H0 - 3-rail
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af Skovsøekspressen »

Det var som sædvanligt rigtig hyggeligt at være forbi Skørring, vi var 6 mand afsted fra klubben :D

Fik nogen gode ting, hos forskellige forhandlere, rart at have dem det samme sted. En af de andre fra klubben havde en stak jernbaneårbøger med, og her lykkedes det at finde de to jeg manglede. Og det er ikke første gang jeg har fundet så gode ting i Skørring :D

Havde også lidt "overskud" til salg hjemmefra, men salget gik lidt trægt. Men sådan er det, det går naturligvis op og ned. Og så må vi jo heller ikke glemme at det er krisetider.

Der var stort set hele tiden rigtig mange ovre hos forhandlerne.

Mvh
Claus
moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Ja, lidt blev det til. Tak til Jacob for at have inviteret et par "tysken", der det var der jeg endte med at handle. 2x Eanos-x til mig selv og en BR 185 til en anden. Desværre tror jeg at ham der tysken havde taget det forkerte med, for der var (for mig) alt for meget uinteressant materiel og resten af handelsboderne bugnede af alt for gamle og alt for dyre varer.

Det hindrede dog ikke formanden og jeg i at skambyde på en ordentlig sending godsvogne hos JK modeller, hvor der var en masse +25 år gamle godsvogne. Vi havde valgt 30 godsvogne ud, men endte med at komme hjem med 45 - det er virkeligt nogle dygtige sælgere og nu er der basis for endnu længere epoke 3 og 4 godstog.

Tilbage til sagen: Jeg har tidligere kigget lidt på Eanos (og afarter) til nogle af mine moderne godstogslokomotiver (212 DB Cargo, Voith Maxima SGL, 211 BEG, G1000, og ER20) og så var der pludseligt to til den rette pris (jeg er ellers en hård forhandler). Her er de to vogne efter min DB Cargo 212'er
Eanos-x.jpg
Lasten i vognene er pænt sponsoreret af Søren/gmmz og stærkt inspireret af dette billede:
055_7252.jpg
(billede tyvstjålet fra http://www.dybas.de/dybas/gw/gw_e_0/zabb/z055_7252.html)
Efter dagens køb og salg, røg vi et par stykker på modelbanen og jeg fik kørt "træerne" på båndsaven. Efterfølgende er træerne limet sammen i 4 "klodser", så de er lige til at tage ud af vognene.

Desværre fik jeg ikke brændt alle pengene af i dag, så nu er jeg på jagt efter mere.........

Klaus
gmmz
Lokomotivfører

Indlæg af gmmz »

hej

jeg kom hjem med 2 lokomotiver, det første jeg købte er det helt nye 185 402-5, som Roco netop har udgivet
det er en nummer variant af Rail Scandinavia 185'ere som Roco udgav før i år

den anden maskine er også en 185'er som Tysken havde medbragt, det var et tilbud, man ikke kunne lade gå fra sig
den var prissat til 650kr, men Moppe var frisk, til at byde for mig, så jeg fik en maskine til 550kr

billeder må vente til i morgen, belysningen er ikke ret god lige nu
men så er der også mulighed for at finde et par tyske vogne vogne,af typen Snps og laste dem med træ
mvh
Søren Andersen

lystrupstation
Stationsforstander
Skinnesystem: Tillig Elite
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af lystrupstation »

for mit vedkommende var det kun et spørgsmål om landskabs udsmykning, som blev udmyntet i lidt:

XL græs fra Noch.
dioder til lys
gæs og ænder til landskabet
mælkejunger til mælkesporet på stationen.
bænke til stationen.

:D
/Jan
Besvar