Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Jeg må lige høre om der en der har "stort" kørekort til programmering af Zimo - har lige ombygget
Mä 3003 ( BR 24 ) til 5 polet motor, med denne decoder no: MX623R.......
Men jeg kan sagtens programmere i DCC, men da kunden kører motorola så går der knas i maskineriet!!!
Adr 3 kører helt normalt med kørelys osv - men kun denne adresse
Maskinen skulle gerne have adr 58 i ny motorola format.... men så virker lyset ikke og lok reagerer ikke!!!
Er der noget bestemt ved denne decoder, eller har jeg bare overset en lille detalje
hej igen, jeg arbejder stadig på sagen... men det virker underligt at lige netop denne decoder´s manual
ikke kan findes på Zimo 's hjemmeside :?
Det med gammel Motorola er da muligt...men hvorfor kun en brugbar adresse???
Det virker s.. da lidt mystisk...nå jeg graver lidt videre... hygge :D
hej igen, jeg arbejder stadig på sagen... men det virker underligt at lige netop denne decoder´s manual
Det virker s.. da lidt mystisk...nå jeg graver lidt videre... hygge :D
Der er der, men den er lidt gemt. Kig på den tyske udgave af dokumentationen til mx620 serien, der er den nævnt.
MVH Morten Strårup
K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra '20 til '85. Råstoftransporter via jernbanen.
cvvest skrev:hej igen, jeg arbejder stadig på sagen... men det virker underligt at lige netop denne decoder´s manual
Zimos hjemmeside er ren gætværk - og for mig endnu en grund til at holde fat i ESU til trods for det "bummerter" de laver (og ikke mindst deres aversion mod PluX22, men det skal nok komme). Kig ovre i højre side under "Neue Updates und Anleitungen" under "Betriebsanleitung "Kleine Decoder"", så dukker denne op: http://www.zimo.at/web2010/documents/MX ... ecoder.pdf
Du kan også gå ind under "ZIMO Betriebsanleitungen" og vælge ""Kleine" Decoder und Sound-Decoder", her dukker samme brugsanvisning op - også selvom MX623R ikke er nævnt bland de dekodere manualen skulle dække.
cvvest skrev:
Har lige tjekket lidt op på det. MM "alt" og "neu" kan begge kun op til adresse 80
Der sker absolut intet.....altså i både nyt og gammelt M format!
Men al programmering i DCC er fuldstændig normalt....
Til en anden kommentar vil jeg lige sige at jeg har arbejdet med ESU i ti år - og.........har kun haft problemer med to stk.!!!!!
Lige indtil Loksound V4,0....
Har gransket lidt i deres historie, og fundet ud af alt V4,0 indtil videre er produceret i Kina - og der hopper kæden så af for ESU!!!
- Dårlig kommunikation med ESU.
- Ingen bytte ved reklamationer osv.
- Programmerings-vanskeligheder med decodere mm.
- Decodere mister hukommelse mm.(taber funktioner).
Ja der har været flere små problemer hen af vejen...... :?
Ellers har jeg aldrig haft problemer med deres decodere :D
Bedste søndagshilsner: Klaus
Ps: Takker iøvrigt for cv oversigten i øvre kommentar :D :D :D