Jeg anvender stadig denne historiske styrenhed, som sin alder til trods har tjent mig godt og har gjort stort set hvad jeg har bedt den om.
Imidlertid har jeg nu oplevet nogle mystiske problemer, som jeg ikke kan hitte hoved og hale i:
Nogle af mine lokomotiver (faktisk størstedelen, men ikke alle) vil ikke mere køre på min CS1. Jeg kan fint indlæse dem fra prog.sporet, dekoder og alle funktioner findes og indlæses, men når jeg så vil køre med dem, sker der ikke en sk..! Heller ingen reaktion på F-taster.
Men når jeg så sætter dem til Lokprogrammer, kører de fint - og alle funktioner virker.
De fleste af mine dekodere er ESU LP og LS V3/4, men jeg har en enkelt Zimo i et Roco lokomotiv, som opfører sig ligeså tosset.
Mine mfx-lokomotiver, derimod, fungerer fint.
Jeg har slettet loks, oprettet dem igen, gået alle de mærkelige indstillinger igennem, som jeg kan tænke på - og lige lidt hjælper det.
Er der nogen, der har været ude for noget lignende og kan give mig et hint om en løsning af dette mysterium ?
Venlig hilsen
Kresten
Styreenhed (CS1 Reloaded) indlæser loks, men vil ikke køre...
-
Søren
- Lokomotivfører
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Styreenhed (CS1 Reloaded) indlæser loks, men vil ikke køre...
Med fare for at være alt for åbenlys, men nu er det ikke noget med at du har slået dcc og mm fra?
Hvis mfx virker, men intet andet, så kunne det være årsagen.
Hvis mfx virker, men intet andet, så kunne det være årsagen.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
Kresten
- Godsforvalter
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin C K
Desværre nej - jeg har ikke slået noget fra. Nogle få af mine "ESU-lokomotiver" virker stadig fint og de kører dcc... :-)
VH Kresten
VH Kresten
-
stiggiboy
- Trafikelev
- Skinnesystem: Märklin c-skinner
- Geografisk sted: Midtfyn
Hej Kresten
Hvilken version af ESU-softwaren kører du. Jeg har opdateret min reloadede med den nyeste version og siden har den kørt alle lokomotiver uden problemer.
Mange hilsener, Stig!
Hvilken version af ESU-softwaren kører du. Jeg har opdateret min reloadede med den nyeste version og siden har den kørt alle lokomotiver uden problemer.
Mange hilsener, Stig!
-
Kresten
- Godsforvalter
Hej Stig
Jeg kører nyeste version: 4.2.6 (som gammel IT-mand har jeg nemlig altid gjort det dummeste man kan gøre og opdateret med ny FW så snart den er tilgængelig). Jeg har aldrig haft problemer tidligere og mistænker egentlig ikke, at dette problem er kommet efter opdatering med seneste FW.
Men jeg overvejer efterhånden Factory Reset (efter backup, naturligvis) for at se, om det løser problemet.
VH Kresten
Jeg kører nyeste version: 4.2.6 (som gammel IT-mand har jeg nemlig altid gjort det dummeste man kan gøre og opdateret med ny FW så snart den er tilgængelig). Jeg har aldrig haft problemer tidligere og mistænker egentlig ikke, at dette problem er kommet efter opdatering med seneste FW.
Men jeg overvejer efterhånden Factory Reset (efter backup, naturligvis) for at se, om det løser problemet.
VH Kresten
-
Kresten
- Godsforvalter
Problemet løst :-)
Min konfigurationsfil var ødelagt. Efter factory reset (ja, forfra - begynd!) kører det igen som det skal.
VH Kresten
Min konfigurationsfil var ødelagt. Efter factory reset (ja, forfra - begynd!) kører det igen som det skal.
VH Kresten
-
stiggiboy
- Trafikelev
- Skinnesystem: Märklin c-skinner
- Geografisk sted: Midtfyn
Hej Kresten
Det giver god mening, jeg havde min liggende ubrugt i en periode uden batterier i, og da den skulle i brug igen startede den som Märklin, og jeg måtte indlæse Esus software forfra.
Mange hilsener, Stig!
Det giver god mening, jeg havde min liggende ubrugt i en periode uden batterier i, og da den skulle i brug igen startede den som Märklin, og jeg måtte indlæse Esus software forfra.
Mange hilsener, Stig!