Cobalt / Toitoise drev

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
a62213
Godsforvalter
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Cobalt / Toitoise drev

Indlæg af a62213 »

Hejsa,

Hvis jeg gerne vil bruge en tryk knap til at aktivere et Cobolt/Toitoise drev, hvilken knap skal jeg så bruge? Normalt bruges en vippe kontakt hvor kontakt 1-6 og 3-4 er forbundet til strømkilden og 2-5 er til selve drevet.

Ideen er at have en rotary switch, hvor jeg vælger en af de 3 hovedspor på min station og når jeg har valgt sporet via rotary switchen aktivere jeg sporvejen via en trykknap.

Derudover, med samme drev er der udgang til at vise hvilken vej drevet står via dioder. Kan jeg slutte en bicolor diode/led ti, hvor den lyset grønt ved den valgte vej og rødt ved den anden?

/Henrik
HNE3003
Trafikelev
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Cobalt / Toitoise drev

Indlæg af HNE3003 »

hej Henrik.
jeg skal også til at lege med et Cobalt drev. men jeg er slet ikke skarp i elektronik, så måske du kan vise mig, hvordan jeg tilslutter et Tillig sporskifte, så hjerte stykke virker og alt det. ? ? :-) :-)
moppe
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af moppe »

HNE3003 skrev:jeg skal også til at lege med et Cobalt drev. men jeg er slet ikke skarp i elektronik, så måske du kan vise mig, hvordan jeg tilslutter et Tillig sporskifte, så hjerte stykke virker og alt det. ? ? :-) :-)
Prøv at se side 11 i dette dokument:
http://www.dccconcepts.com/PDF_Download ... ctions.pdf

Den røde den blå og den grønne ledning burde være svaret.
Eventuelt skal den røde og blå byttes om.

Klaus
HNE3003
Trafikelev
Kontakt:

Indlæg af HNE3003 »

hej Klaus. det er også det jeg selv kan finde frem til, så det må ha et forsøg :-) jeg er jo igang med at bygge nyt anlæg op, så din søn og dig fik aldrig setdet gamle, som vi talte om for et par år siden, men så kan i jo komme og se det nye :-)
moppe
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af moppe »

HNE3003 skrev:det er også det jeg selv kan finde frem til, så det må ha et forsøg
Ellers må jeg se at få taget mig sammen til at komme forbi.

Klaus
Besvar