bahnfannet skrev:Hej Flemming
Det ser sørme godt ud. Har du nogle billeder af den havn, hvor skibet kommer til at ligge? Jeg antager, at I vil bygge noget havnebane?
De forskellige kuttere og Carolinere ender på 4 forskellige anlæg.
Gorm har fået sejlet monteret (sammenrullet) - Men hvad er en fiskekutter uden fangst - så snurrevoddet skal selvfølgelig også sættes.
Resultatet af dagens arbejde blev en kutter der kun mangler stokanker m. kæde og en bøje, før den er klar til at sejle ud af Juelsminde Havn (modul der endnu er på tegnebrættet) og sætte snurrevoddet.
Der er mere om byggeriet på "SVJMJKs blog" samt på "Hajkuttere" - snurrevodskuttere som er blevet opdateret.
Så er Gorm næsten klar til at sejle. Skipper skal dog først have et registreringsnr. på skuden.
Bemærk: Bøjen i forstavnen samt de 2 stokankre - de er meget små når der skal loddes.
Jeg købte et af Tommys prøvestøbninger (med små fejl) i sidste uge.
Da jeg havde tid i dag, fik jeg skåret, slebet og filet støbedelene. Hullerne blev også udbederet med Plastic Padding. Det foreløbige resultat ses herunder.
bygger01 skrev:Du har vist Din kutter frem flere gange uden at komme ind på, hvor man evt. kan købe et byggesæt / der har blot en gang stået Tommy
Er det noget Du vil oplyse ......
Det er nu Peters kutter ikke min .
Det er først igår jeg kom igang med at bygge et fejl/prøveskud jeg fik tiltusket mig. Hvis d.hr nogensinde får byggesættet helt færdigt og sat til salg - bliver det meget nemt at få bygget en dansk kutter på sit anlæg.
Når der ses bort fra de fejl der skulle udbedres som flg. af at skuden er en prøve, er hovedparten af arbejdet malerarbejde - her er der så flere muligheder alt efter hvor kutteren kommer fra.
Man bestemmer jo selv, hvad man vil gøre ud af fiskegrej og mast.
Thyra er færdiglavet, malet og weatheret samt forsynet med Frederikshavner registreringsnummer.
Det samme gælder Gorm - den har dog fået et Vejle nummer.
mere på "Hajkuttere" - snurrevodskuttere.
De første helt færdige støbninger kan ses i Ejby i morgen. (Hejlesen har lånt 2)
Så er andet oplag af byggesættene til "hajkutterne" færdige. Mere på http://hejle.blogspot.dk/p/nyheder.html. Prisen på et epoke 3/4 sæt er 295,-. Epoke 1/2 kutteren koster 265,-.
Hejlesen kan træffes i Skørring.