Vores Märklin bane kører. Nu med video af vippe plade!

Præsenter din modeljernbane, dit nyeste diorama eller nyeste skud på samlingen. Husk at bruge billeder, så vi alle kan nyde det.
KBAndersen
Godsforvalter
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Tåstrup

Vores Märklin bane kører. Nu med video af vippe plade!

Indlæg af KBAndersen »

Ja, endelig er der tilsluttet spænding på banen. Det har taget sin tid.
Der er intet andet end skelet og skinner. Nu skal det gennemprøves førend vi går videre med næste skridt.
Men har taget lidt video, så I kan få en ide om hvor stor vores lille bane er. Vi er meget tilfredse, min søn og jeg.

ICE i fuld fart:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IbiNgdRPo_s[/youtube]

MZ:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=e4pQ-2vo4w0[/youtube]
Mvh
Kenneth B. Andersen
gert
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Aalborg

Re: Vores Märklin bane kører

Indlæg af gert »

tillykke med jeres foreløbige resultat. Der kan forhådentlig blive rigtig mange gode stunder med far/søn leg.
Det står for mig selv som nogle af mine bedste stunder fra min barndom, når vi legede med tog sammen med vores far.

Gert
-modeljernbaner bygger ikke sig selv!
deltag i DMJUs konkurrencer!
Søren
Lokomotivfører
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

KBAndersen skrev:Ja, endelig er der tilsluttet spænding på banen. Det har taget sin tid.
Der er intet andet end skelet og skinner.
Du har godt nok fået presset mange niveauer ind på den sparsomme plads. Har du nogen overordnet idé med landskabet? Jeg synes det er lidt svært, at forestille mig, hvordan det kan komme til at se ud. :-)

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

KBAndersen
Godsforvalter

Indlæg af KBAndersen »

bahnfannet skrev:
KBAndersen skrev:Ja, endelig er der tilsluttet spænding på banen. Det har taget sin tid.
Der er intet andet end skelet og skinner.
Du har godt nok fået presset mange niveauer ind på den sparsomme plads. Har du nogen overordnet idé med landskabet? Jeg synes det er lidt svært, at forestille mig, hvordan det kan komme til at se ud. :-)

Hej... Bedre sent end aldrig...

Ja der er meget spor på lidt plads. Har også en plan for hvorledes der skal bygges op med tunneler mm. Meget skal trods alt skjules, så det kommer til og se ud som om toget bevæger sig på en større område.
Som det kan ses her er der selve pladen (140x190) derud over kommer der en plade til. Denne vippes ned når hovedpladen er på plads.
Det bliver noget i denne stil..
Vedhæftede filer
endeligudgave.JPG
Modelbane_1.jpg
Mvh
Kenneth B. Andersen
Søren
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af Søren »

KBAndersen skrev:Ja der er meget spor på lidt plads. Har også en plan for hvorledes der skal bygges op med tunneler mm. Meget skal trods alt skjules, så det kommer til og se ud som om toget bevæger sig på en større område.
Det er altid en kunst, at få det hele til at passe. :-) Fedt med en tegning, nu har jeg en bedre forståelse af konceptet. Jeg håber vil lægge billeder op løbende, så vi kan følge med i processen. :-)

Med venlig hilsen
Søren

KBAndersen
Godsforvalter

Re: Ny med Wintrack billede. Vores Märklin bane kører

Indlæg af KBAndersen »

Hej

Længe siden jeg har skrevet her i tråden.

Der er skam heller ikke sket så meget, men er er en mini video af hvorledes denne vippeplade fungere.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6kqkJbWzfDI[/youtube]
Mvh
Kenneth B. Andersen
Kim T
Stationsbetjent
Geografisk sted: Stevns

Re: Vores Märklin bane kører. Nu med video af vippe plade!

Indlæg af Kim T »

Det ser super godt ud :D

Nydeligt når den er vippet op, så kan man ikke se hvilke herligheder der gemmer sig bag på pladen.
Og så er banen jo også beskyttet under anden leg i rummet.

Kim T
Søren
Lokomotivfører
Kontakt:

Re: Ny med Wintrack billede. Vores Märklin bane kører

Indlæg af Søren »

KBAndersen skrev:Der er skam heller ikke sket så meget, men er er en mini video af hvorledes denne vippeplade fungerer
Nice. Det er flot arbejde. Jeg kan god lide, at det er helt anonymt, når pladen er vippet op. Selv kan jeg have flere måneder, hvor jeg ikke gider toget - og så er det rart, at det kan gemmes væk. :-)

Med venlig hilsen
Søren

KBAndersen
Godsforvalter

Indlæg af KBAndersen »

Hej.. Tak for de pæne ord. Ja det er udemærket med denne plade. Sønnike kan bruge gulvet til anden leg når toget ikke lige er interessant. Og sådan skal det være. Der er jo ikke så meget plads i vores lille hus, så derfor er vi nød til og være lidt kreativ en gang i mellem.
Mvh
Kenneth B. Andersen
KBAndersen
Godsforvalter

Indlæg af KBAndersen »

Endelig er vi på sporet igen efter laaang tids pause hvor der var andre ting der "forstyrrede" vores arbejde med banen. 8-)
Her i weekenden kom vi lidt videre med at trække ledninger fra sporskifterne og frem til punktet hvor vi skal have monteret momentskifterne mm.
Til lys på sporskifterne har jeg brugt en Märklin DC forsyning der smider 22V DC ud. Har justeret spændingen med en modstand så ikke dioder futter af eller lyser hele rummet op. Desuden bruges samme forsyning til sporskifte drevene og her får de pt 22VDC. Der skal jeg lige prøve og se om de kan nøjes med mindre så de ikke brænder for hurtigt af. Har desuden monteret en kondensator og forsyningen i tilfælde af der skulle komme "spikes" fra spolerne, så ikke dioderne brænder af.
Håber næste weekend bliver lige så interessant som denne. Sønnike og undertegnet har helt sikkert hygget os. :D Vi kan se fremskridt.
Mvh
Kenneth B. Andersen
Besvar