Togmodelle

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Besvar
fjorbak
Stationsbetjent
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail

Togmodelle

Indlæg af fjorbak »

Hej gutter

Jeg er ved at lave min første ombygning af Togmodelle BN vogne d.v.s male og lave lidt lys i vognene jeg er så lidt i vildrede, jeg har anvendt en andens ide grundlag, men han skriver intet om hvordan han har ført ladningerne op i vognen fra de strømførende koblinger, der er bunden af bogien et hul som kan udvides og et hul lige bag ved fjeren, som er over bogien med hullet, er det man bruger eller skal der laves andre huller, hvis en af jer har lavet noget lignende vil du så smide et foto selve lyset sættes bare fast i taget på vognen eller hvad.

med venlig hilsen
Jan Fjorbak
moppe
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Togmodelle

Indlæg af moppe »

Hej Jan

Hvordan det specifikt kan gøres med Togmodelle vognene har jeg ikke noget eksempel på.

Men ved flere andre vogne har vi blot gjort det at vi har boret et hul op i bunden af vognen og ført en blød ledning ind den vej. Selve lysstaven har vi sat fast i taget med dobbeltklæbende tape.
Her modifikationer på en Roco vogn, der dog har strømoptag i forvejen.
http://moppe.dk/lysrocic.html

Klaus
fjorbak
Stationsbetjent
Scale: H0 - 3-rail

Re: Togmodelle

Indlæg af fjorbak »

Hej Moppe

Der er i bunden af BN vognen et hul lige efter fjerderen og det kan ledningen godt komme op mem den ligger faktisk på bogien men den kan da limes op og det er blød ledning, jeg er bare på mit første forsøg da jeg blev pirret af andre har passager i vogne det giver liv. Jeg et eller andet sted set at man også har boret op gennem center stykket.

med venlig hilsen
Jan Fjorbak
Besvar