Ecos - fuld automatik

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
bqg
Ledvogter
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail

Re: Ecos - fuld automatik

Indlæg af bqg »

Erik Olsen skrev: Hvis sporisolationsblokkene altid skal bruge et signal som slutpunkt, kan man ikke lave noget der ligner virkeligheden.

I virkeligheden har f. eks. hvert enkelt sporskifte sin egen sporisolation, foruden at der som regel er tilstødende sporisolationer, dvs. tre sporisolationer før der kommer et signal.

Tegn en skematisk sporplan med sporisolationer og signaler af de rigtige typer med alting nummereret. Lav det på grundlag af de designregler man bruger i virkeligheden. Visse forenklinger kan foretages, men man skal vide hvad man gør eftersom forenklinger påvirker køremuligheder og funktioner i negativ retning.

Hvis WPD ikke kan lave det, så lad være at bruge kræfter på skramlet - dvs. giv penge for et system der kan tilstrækkeligt til det du har brug for.
I WDP starter en blokstrækning før signalet ved begyndelse af blokstrækningen til signalet ved blokstrækningens slutning.
Hvor mange sporbesatmeldinger der er mellem signalerne, har lige i denne sammenhæng ikke den store betydning. Du kan have alle de sporisoleringer mellem to signaler, som du har pengepung til.
Det kræver kun nogne S88 eller tilsvarende.

Det er ikke WDP der er problemet, med opgaven der gik ud på, at lave det så billigt som muligt, derfor Demoversionen af WDP og dermed begrænsningerne.

Når man beskæftiger sig med modeljernbaner er det en evig opvejelse af virkelighedens verden mod modelverdenen og de muligheder man nu har. Et af de største kompromiser, er jo arealet til stationer, der er jo ikke mange der har hverken 10 eller 15 meter til en lille station. Ellokomotiver der kører uden køreledninger. Punktkontakter, ja man kunne blive ved, men det afholder i hvert fald ikke mig fra at prøve, at på et resultat som jeg kan leve med.
Hans Kurt
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
moppe
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

bqg skrev: Det er ikke WDP der er problemet, med opgaven der gik ud på, at lave det så billigt som muligt, derfor Demoversionen af WDP og dermed begrænsningerne.
Som jeg læser det, er der ikke begrænsninger på antallet af tilbagemeldere i demo versionen.

Klaus
bqg
Ledvogter
Scale: H0 - 3-rail

Indlæg af bqg »

moppe skrev: Som jeg læser det, er der ikke begrænsninger på antallet af tilbagemeldere i demo versionen.

Klaus
Nej, det håber jeg heller ikke jeg har givet udtryk for, det var antallet af magnetartikler der begrænses til 12 og en ide til at omgå denne, så man med de i sporplanen bestående sporskifter, kunne lave en begrænset form for automatisk kørsel.
Hans Kurt
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
a62213
Godsforvalter
Scale: H0 - 2-rail

Indlæg af a62213 »

Så er jeg ved at være godt igang, kunne genbruge et par modulkasser fra mit tidligere forsøg.

Skal nok lige få lagt billeder op når jeg lige for taget mig sammen.
Besvar