CS2 og lydfiler

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
vectra
Stationsforstander
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin M
Geografisk sted: Tisvildeleje

CS2 og lydfiler

Indlæg af vectra »

Jeg har downloadet Märklins seneste lyd bibliotek (Bibliothek-20170518.zip) på min pc , gemt det på en USB stik (8GB), flyttet USB'en over i CS2, åbnet Audio fanen i SETUP blot for at konstatere, at her ligger kun to filer: Ansage1 og Ansage 2.
Ud med USB'en, tilbage til pc og udpakke lydbiblioteket, som er zip'et ved download, gemme det udpakkede lydbibliotek på USB'en, sætte stikket i CS2, genstarte og igen konstatere, at der stadig kun ligger de to oprindelige filer.

Hvor skal biblioteket ligge på USB? Jeg har lagt det i roden.
Skal det hedde noget specielt?

Hvorfor denne interesse for lydbiblioteket?
Jo, forleden surfede jeg rundt i en gammel udgave af lydbiblioteket, jeg fandt på selv samme USB og dér fandt jeg rigtig mange forskellige lydfiler med bl.a. danske (!) stations annonceringer, banegårdslyde, forskellige ankomst- og afgangsannonceringer mmm, og dem kunne jeg godt tænke mig at 'få fingre i', men som skrevet. Min CS2 kan ikke finde dem.
Hvad gør jeg forkert?

PS: I øvrigt kan jeg ikke høre filerne (type wav) på min pc med nogen af de gængse lydafspillere. De melder samstemmende, at filen ikke kan afspilles, fordi den er defekt eller ukendt. Nogen ideer?

Tak for mange gode og inspirerende indlæg!
Vh vectra alias Torben
Anders63
Lokomotivfører

Re: CS2 og lydfiler

Indlæg af Anders63 »

8 GB på en USB stick?
Det verkar för mycket.
Märklin rekommendera högst 2 GB vid varje download filer till CS2.
Har du provat att koppla in USB kabel direkt till CS2 istället?
vectra
Stationsforstander
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin M
Geografisk sted: Tisvildeleje

Indlæg af vectra »

Ja, det første jeg gjorde var at opdatere direkte fra nettet via en LAN forbindelse. Der var resultatet det samme.
Derfor prøvede den beskrevne metode med samme u-løsning.
moppe
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Hej Torben

Den pakke du har hentet er til brug for programmering af mSD3 dekodere. Jeg er ikke sikker på at du kan hive enkeltledere ud af den.

Har lige prøvet at hente den og får samme fejl. Men det kan også være at der er noget galt med filen.

Klaus
Søren
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

Lydformatet brugt af Märklins dekodere er et andet format. Man kan ikke afspille det normalt.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar