Til trods for at jeg er kæmpe ESU fan, så er jeg meget forbeholden overfor MobilControl II.
For det første er den i mine øjne dyr, samlekvaliteten af den har i mange tilfælde vist sig at være lidt så som så, den har kort batterilevetid (med mindre at man roder rundt i Android og får slået alt muligt fra, som alligevel ikke er nødvendigt - men hvorfor er det ikke gjort fra fabrikken?) og så er der ingen der ved, hvad der sker om tre år, når hardwaren i den ("telefondelen") ikke længere kan fås.
Jeg har selv fået mig en WLAN Maus fra Roco til min Z21. Den er jeg vildt glad for!
Den har den store lækre drejeknap, kan betjenes "blindt" og taber man den på gulvet splintres hverken hus eller glas.
Men den er ikke løsningen, hvis man vil have en stor central med stor skærm.
Her er CS3+ i mine øjne den mest oplagte løsning, med mulighed for flere CS koblet på som slaver og MS som "håndbetjente enheder" rundt omkring på anlægget. For eksempel kan man placere en fast ved en lille station, hvor man ved at man kommer til at rangere meget. Og så er MS2 til at komme til for penge.
Klaus