Problemer med ikoner i CS2 og styring af CS2 via PC igen-igen-igen
Problemer med ikoner i CS2 og styring af CS2 via PC igen-igen-igen
Nu har jeg formastet mig til at købe et par nye lokomotiver, og vil selvfølgelig tilføje dem til CS2. Det går også fint. Bortset fra at CS2’en selvfølgelig ikke har ikoner af de pågældende lok.
De, der kender CS2 ved at det er meget omstændeligt at tilføje disse ikoner, for man SKAL køre en opdatering samtidig for at få ikonerne ind. Er der ingen ny opdatering, så må man pænt vente til Märklin udsender en opdatering. Prøver man at køre en ”gammel” opdatering ind, så fejler det.
Derfor har jeg så prøvet at styre CS2 via PCen. Dette har tidligere voldt mig enorme problemer, men det er tidligere lykkedes: viewtopic.php?f=6&t=2024&start=10
Nu er den så gal igen. Jeg har fulgt alle vejledninger til punkt og prikke. Det virker bare ikke….
Når jeg indtaster 192.168.3.11 i adresselinjen = siden kan ikke vises
Når jeg prøver at åbne programmet 3.8.1 på PCen = Kein CS2 entdeckt – Es wird der Demo Modus gestartet – hvorefter cs2.exe er holdt med at fungere, og det går ned med et brag.
Så jeg er tilbage til start. Jeg overvejer stærkt at gå tilbage til analog styring af anlægget, for dette er enormt frustrerende. Jeg bruger mere tid på at få CS2 til at fungere end jeg bruger på at køre med togene…
Findes der en anden og nemmere måde at koble sin PC sammen med CS2en på!?
De, der kender CS2 ved at det er meget omstændeligt at tilføje disse ikoner, for man SKAL køre en opdatering samtidig for at få ikonerne ind. Er der ingen ny opdatering, så må man pænt vente til Märklin udsender en opdatering. Prøver man at køre en ”gammel” opdatering ind, så fejler det.
Derfor har jeg så prøvet at styre CS2 via PCen. Dette har tidligere voldt mig enorme problemer, men det er tidligere lykkedes: viewtopic.php?f=6&t=2024&start=10
Nu er den så gal igen. Jeg har fulgt alle vejledninger til punkt og prikke. Det virker bare ikke….
Når jeg indtaster 192.168.3.11 i adresselinjen = siden kan ikke vises
Når jeg prøver at åbne programmet 3.8.1 på PCen = Kein CS2 entdeckt – Es wird der Demo Modus gestartet – hvorefter cs2.exe er holdt med at fungere, og det går ned med et brag.
Så jeg er tilbage til start. Jeg overvejer stærkt at gå tilbage til analog styring af anlægget, for dette er enormt frustrerende. Jeg bruger mere tid på at få CS2 til at fungere end jeg bruger på at køre med togene…
Findes der en anden og nemmere måde at koble sin PC sammen med CS2en på!?
-
jhcn
- Lokomotivfører
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin C
- Geografisk sted: Lystrup, nord for Århus
Re: Problemer med ikoner i CS2 og styring af CS2 via PC igen-igen-igen
Har du tjekket adressen på din CS?
Min skifter ofte, og så skal jeg ændre på det der tastes på pc'en. Fx har lige stået med samme besked som du beskriver, men et hurtigt tjek viste at på min CS sluttede adressen nu på .29
Sidste gang var det .28
Min skifter ofte, og så skal jeg ændre på det der tastes på pc'en. Fx har lige stået med samme besked som du beskriver, men et hurtigt tjek viste at på min CS sluttede adressen nu på .29
Sidste gang var det .28
Henrik
Kører digitalt med en CS2, 3-skinne, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk. Mangler plads - og penge - til en opstillet bane...
Kører digitalt med en CS2, 3-skinne, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk. Mangler plads - og penge - til en opstillet bane...
Det er en fast IP adresse...
Jeg kan nu se at Märklin helt har fjernet programmet til styring af CS2 via PC fra deres hjemmeside, selv om linket stadig er der.
Jeg kan nu se at Märklin helt har fjernet programmet til styring af CS2 via PC fra deres hjemmeside, selv om linket stadig er der.
-
Søren
- Lokomotivfører
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Hejsa
Programmet til styring af CS2 fra PC er ikke fjernet. Det kan hentes fra:
https://www.maerklin.de/de/service/down ... 2-updates/
Accepter betingelserne, og vælg at hente CS2 Setup.exe.
Hvis du er opdateret via USB-stick, skal du indsætte en USB-stick med ikonerne på og trykke fra opdater fra USB.
Så du skal ikke vente på at en opdatering er klar. Det ville jo være dumt, hvis det var tilfældet. Så selvfølgelig er det ikke sådan.
Ikonerne på USB-sticken skal ligge i folderen CS2\import\icons.
Ang. din udfordring:
Det virker som om at din pc og din CS2 ikke kan se hinanden i dit netværk. Hvilken ip-adresse har din pc?
Programmet til styring af CS2 fra PC er ikke fjernet. Det kan hentes fra:
https://www.maerklin.de/de/service/down ... 2-updates/
Accepter betingelserne, og vælg at hente CS2 Setup.exe.
Nej, det er forkert. Hvis din CS2 er opdateret via netværket, så skal du blot indsætte en USB-stick med ikonerne på, og trykke på opdater fra netværk. CS2'eren vil konstatere at der ikke er en opdatering, og herefter indlæse de nye ikoner fra USB-sticken.De, der kender CS2 ved at det er meget omstændeligt at tilføje disse ikoner, for man SKAL køre en opdatering samtidig for at få ikonerne ind. Er der ingen ny opdatering, så må man pænt vente til Märklin udsender en opdatering. Prøver man at køre en ”gammel” opdatering ind, så fejler det.
Hvis du er opdateret via USB-stick, skal du indsætte en USB-stick med ikonerne på og trykke fra opdater fra USB.
Så du skal ikke vente på at en opdatering er klar. Det ville jo være dumt, hvis det var tilfældet. Så selvfølgelig er det ikke sådan.
Ikonerne på USB-sticken skal ligge i folderen CS2\import\icons.
Ang. din udfordring:
Det virker som om at din pc og din CS2 ikke kan se hinanden i dit netværk. Hvilken ip-adresse har din pc?
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
CS2 setup.exe:
Det er virkelig mystisk! Da jeg før prøvede præcis det samme fik jeg at vide at filen ikke eksisterede. Jeg har nu downloadet og installeret det igen.
Indsætte ikoner:
Jeg kan kun tale af egne erfaringer. Jeg har prøvet nok de første 100 gange – hvis USB udelukkende indeholder ikonerne, så nægter CS2 at tilføje ikonerne og jeg får at vide at der ikke er nogen opdatering at køre.
Jeg kan kun opdatere CS2 via USB, da det med at opdatere/tilslutte via netværket tydeligvis volder mig en del problemer.
Men der var så en opdatering, jeg kunne køre, så nu er ikonerne inde.
Og pludselig var der hul igennem mellem PC og CS2.
Jeg kunne dog se at programmet på PCen ikke er en ”afspejling” af hvad der er på CS2, for ca. halvdelen af de til lokene tilknyttede ikoner er forsvundet, så der bare er ”???” i stedet for et billede. Jeg burde så kunne gå ind og vælge et (nyt) billede til loket. Det gik også fint. Indtil jeg gik ud af indstillingerne for loket. Så varr billedet IKKE ændret alligevel. Jeg prøvede så at lukke programmet ned på PCen og genstartede det… Det viste sig at være en dårlig beslutning... Igen er ”Kein CS2 entdeckt” osv. og programmet crasher. Tilbage til start…:(
Går jeg ind i netværksforbindelserne, så er LAN forbindelsen nu pist væk, forsvundet…
Det er virkelig mystisk! Da jeg før prøvede præcis det samme fik jeg at vide at filen ikke eksisterede. Jeg har nu downloadet og installeret det igen.
Indsætte ikoner:
Jeg kan kun tale af egne erfaringer. Jeg har prøvet nok de første 100 gange – hvis USB udelukkende indeholder ikonerne, så nægter CS2 at tilføje ikonerne og jeg får at vide at der ikke er nogen opdatering at køre.
Jeg kan kun opdatere CS2 via USB, da det med at opdatere/tilslutte via netværket tydeligvis volder mig en del problemer.
Men der var så en opdatering, jeg kunne køre, så nu er ikonerne inde.
Og pludselig var der hul igennem mellem PC og CS2.
Jeg kunne dog se at programmet på PCen ikke er en ”afspejling” af hvad der er på CS2, for ca. halvdelen af de til lokene tilknyttede ikoner er forsvundet, så der bare er ”???” i stedet for et billede. Jeg burde så kunne gå ind og vælge et (nyt) billede til loket. Det gik også fint. Indtil jeg gik ud af indstillingerne for loket. Så varr billedet IKKE ændret alligevel. Jeg prøvede så at lukke programmet ned på PCen og genstartede det… Det viste sig at være en dårlig beslutning... Igen er ”Kein CS2 entdeckt” osv. og programmet crasher. Tilbage til start…:(
Går jeg ind i netværksforbindelserne, så er LAN forbindelsen nu pist væk, forsvundet…
-
moppe
- Lokomotivfører
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Du har massive problemer med din computer og dit netværk, hvilket din CS2 lider under......
Klaus
Klaus
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Fortæl mig noget, jeg ikke ved…
Som sagt er alt indstillet som beskrevet af Søren; både på PCen og på CS2en. Styreprogrammet på PCen er downloadet på ny, og CS2en har den seneste software. PC og CS2 er genstartet. Alle forudsætninger er opfyldt. Det virker ganske enkelt bare ikke…
Her er en grafik af hvad jeg gør - og hvordan PC/CS2 reagerer...
-
Søren
- Lokomotivfører
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Jeg mener ikke IP gateway på din CS2 må være den samme som CS2'erens egen IP-adresse. Jeg mener bare du skal efterlade den blank.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
Hej Søren
Jeg er obs på det. Det må være CS2en eller PCen, der har indsat det, for jeg har ikke gjort det. Jeg har prøvet at slette det, og genstartet CS2. Men resultatet bliver det samme.
Kan det have noget at sige, hvis PCen samtidig har mobilt bredbånd (USB-dongle i USB-port) eller kører via Wifi fra min mobiltlf.? Jeg synes dog at jeg har prøvet alle variationer. Hvis jeg fjerner USB-donglen, så forsvinder "LAN-forbindelse" i Netværksforbindelserne.
Jeg er obs på det. Det må være CS2en eller PCen, der har indsat det, for jeg har ikke gjort det. Jeg har prøvet at slette det, og genstartet CS2. Men resultatet bliver det samme.
Kan det have noget at sige, hvis PCen samtidig har mobilt bredbånd (USB-dongle i USB-port) eller kører via Wifi fra min mobiltlf.? Jeg synes dog at jeg har prøvet alle variationer. Hvis jeg fjerner USB-donglen, så forsvinder "LAN-forbindelse" i Netværksforbindelserne.