Hej
Er der mon nogen herinde, der ved hvor man kan købe skinneprofiler til Märklin H0
Jeg har forsøgt at søge, men uden resultat. Derfor tænkte jeg om nogen var bekendt med forhandlere der solgte disse profiler.
Skinneprofiler til Märklin
Skinneprofiler til Märklin
Hans Kurt
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
-
gert
- Lokomotivfører
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Skinneprofiler til Märklin
kan du ikke tage dem fra K-skinner?
I hvilken forbindelse har du behov for løse skinneprofiler?
Gert
I hvilken forbindelse har du behov for løse skinneprofiler?
Gert
-modeljernbaner bygger ikke sig selv!
deltag i DMJUs konkurrencer!
Jo det kunne jeg godt, men jeg har planer om selv at bygge sporskifter/kryds.
Derfor mener jeg det var bedre hvis jeg kunne få skinneprofilet i løs vægt og formodentligt også billigere.
Jeg mangler både symetriske sporskifter, som sporskifter med 7,5 grader og nogle skæve kryds.
Derfor mener jeg det var bedre hvis jeg kunne få skinneprofilet i løs vægt og formodentligt også billigere.
Jeg mangler både symetriske sporskifter, som sporskifter med 7,5 grader og nogle skæve kryds.
Hans Kurt
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
-
gert
- Lokomotivfører
i så fald ville jeg finde et skinneprofil i nysølv med samme sporkode som K-skinnen og bygge skifterne af. Nysølv er dejligt at arbejde med, idet det er let at lodde på - langt lettere end k-skinen profilet. Så vidt jeg husker, er K-skinnen kode 100, så ville jeg købe noget PIKO flexskinne til formålet - det er vist det billigste på markedet.
Svellerne vil jeg lave af strimler af printplade - så kan du lodde det hele sammen. Og lodde noget midterleder i.
Gert
Svellerne vil jeg lave af strimler af printplade - så kan du lodde det hele sammen. Og lodde noget midterleder i.
Gert
Pikoskinnen havde jeg ikke tænkt på, men strimler af printplade var med i overvejelserne og punktkontakter fra weichen-walter.
Jeg har overvejet at lade tungerne, indgå som en del af midterlederen, da jeg ikke er sikker på at få en sikker gennemkørsel med de små vinkler, med punktkontakter alene.
Men jeg er meget åben for forslag, hvis der er nogen der mener at have de vise sten
Jeg har overvejet at lade tungerne, indgå som en del af midterlederen, da jeg ikke er sikker på at få en sikker gennemkørsel med de små vinkler, med punktkontakter alene.
Men jeg er meget åben for forslag, hvis der er nogen der mener at have de vise sten
Hans Kurt
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
-
gert
- Lokomotivfører
Du burde nok kunne bruge den tungedel, der ikke er i brug, som en del af midterlederen. Det vil dog kræve et relæ til at skifte om afhængig af sporskiftes stilling. Unægteligt noget mere besværligt ved 3 skinne sammenlignet med 2 skinne.
For år tilbage byggede jeg nogle sporskifter på denne måde - men de var til 2-skinne drift. Egentlig meget sjovt at lave. Og så kan man lave et sporskifte, der lige passer ind i en eller andet mærkelig vinkel - lige til ens specielle behov.
Gert
For år tilbage byggede jeg nogle sporskifter på denne måde - men de var til 2-skinne drift. Egentlig meget sjovt at lave. Og så kan man lave et sporskifte, der lige passer ind i en eller andet mærkelig vinkel - lige til ens specielle behov.
Gert
-
moppe
- Lokomotivfører
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
bqg skrev:Jeg har forsøgt at søge, men uden resultat. Derfor tænkte jeg om nogen var bekendt med forhandlere der solgte disse profiler.
Du skal sådan set "bare" have code 100 skinnestrenge.
Du skriver at du vil bygge sporskifte selv, ved du at du kan få byggesæt fra Tillig?
http://www.tillig.com/index-2.htm
Produkte -> H0 -> Standard gleissystem -> bausätze.
Ellers er det billigste nok PIKO A-skinnerne.
Klaus
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Nej det var jeg ikke klar over, det må undersøges nærmere, det kunne måske være en god ide, om ikke andet så med de første, til man lige har fået færten.moppe skrev: Du skriver at du vil bygge sporskifte selv, ved du at du kan få byggesæt fra Tillig?
http://www.tillig.com/index-2.htm Produkte -> H0 -> Standard gleissystem -> bausätze.
Ellers er det billigste nok PIKO A-skinnerne.
Det var også planen at lave et kryds, der passer i de slanke k sporskifter, så man kan lave en hosenträger med tættest mulig sporafstand, men sporskifterne får 1. prioritet.
Det kan jo også godt være, at sporskifterne til det skal bygges selv.
Hans Kurt
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Som jeg ser det, er det kun 15 graders byggesæt, så der er nok ikke ret meget, der kan bruges fra byggesættene, når jeg gerne vil ned omkring 7,5 grader.moppe skrev:bqg skrev: Du skriver at du vil bygge sporskifte selv, ved du at du kan få byggesæt fra Tillig?
Det var ellers en god ide.
Hans Kurt
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
-
gert
- Lokomotivfører