Modelbane Europa 20 års jubilæum

Mangler du noget til din modeljernbane? Ønsker du at sælge noget fra din modeljernbane? Har du spørgsmål angående en modeljernbaneforhandler? Stil dit spøgrsmål her. Vi tillader også indlæg fra forretninger, der ønsker at gøre opmærksom på et godt tilbud.
Forumregler
Forretninger må gerne lægge indlæg ind med tilbud, men forsøg at begræns det til en fornuftig frekvens. F.eks. et nyhedsbrev engang i måneden.
moppe
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Modelbane Europa 20 års jubilæum

Indlæg af moppe »

Modelbanen i Hadsten fylder 20 år i år.

Det fejrer vi med et brag af et arrangement lørdag den 13. august, hvor vi holder åbent hus.

Vi før besøg af:
Søren fra Railway.zone, der vil demonstrere Märklin digital.
Modelhøkeren, der sælge modeltog og deler dagen overskud med modelbanen.
"Futtetoget" der en gang i timen kører fra Lilleåmarkedet og til modelbanen.

Læs mere om arrangementet i den vedhæftede fil, eller på http://www.modelbaneeuropa.dk/

Klaus
Vedhæftede filer
MBE20år-2.pdf
(1 MiB) Downloadet 249 gange
Søren
Lokomotivfører
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Modelbane Europa 20 års jubilæum

Indlæg af Søren »

Så er det på lørdag det sker! :-)

Som Klaus skriver, så tager jeg lidt styring med og svarer på spørgsmål. Jeg opdaterer gerne Mobile Station 2 til nyeste version (2.5), samt Central Station 2 til nyeste version (4.1.2).

Derudover en fantastisk lejlighed til at få sat ansigt på andre Baneforum-medlemmer, så jeg håber at så mange som muligt kigger forbi. :-)

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

bygger01
Lokomotivfører
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Indlæg af bygger01 »

Med den aktivitet, der p.t. er på Baneforum, er det vel ikke sikkert, at skribenterne har tid til det ......

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).

a62213
Godsforvalter

Indlæg af a62213 »

Jeg var gerne kommet forbi, men jeg har trukket det heldige lod i at skulle sove i telt med min datters klasse
moppe
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af moppe »

I morgen løber arrangementet af stablen, kom fra klokken 10:15. Jeg har vedhæftet en opdateret oversigt.

Jeg glæder mig til at se så mange som muligt af jer!

Klaus
Vedhæftede filer
MBE20år-3.pdf
(908.71 KiB) Downloadet 237 gange
bygger01
Lokomotivfører

Indlæg af bygger01 »

Har lokket B fra J&B til at komme forbi, så gem en kop kaffe til hende .....

H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).

moppe
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Tager hun dig med, eller må jeg få hende for mig selv ;-)

Klaus
Søren
Lokomotivfører
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

moppe skrev:Tager hun dig med, eller må jeg få hende for mig selv
Hun havde hørt at jeg var der. Så er det altid nemt at få dem med. Underligt at Fru. Mikkelsen ikke insisterede, men det gjorde hun måske også, dog uden at få lov? ;-)

Jeg synes det var en fantastisk fed dag. Der var godt nok mange besøgende, og der var rigtig mange gode spørgsmål. Det var skægt at møde andre her fra Baneforum, som vi ellers normalt aldrig møder andet end online. :-) Super hyggeligt.

Her er et billede at "udstillingsanlægget". Den lille V60'er fik kørt en del meter på den lille strækning - og jeg tror jeg kunne alle sangene i diskovognen udenad da dagen var omme. :-)
maerklin_demo_layout.jpg

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

bygger01
Lokomotivfører

Indlæg af bygger01 »

Klaus

Vidste hende fru Mikkelsen, at du har andre fan's

moppe
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Lige en kort debriefing fra min side, der kommer senere noget med billeder også.

Jeg kan kun sige at vi havde en utrolig dag. Inden dagen, havde vi nogle tvivl om, hvor mange der ville dukke op til arrangementet.
Og jeg kan kun sige at vi blev positivt overraskede!

"B" tog "J" med, Henrik var der også, men jeg blev gevaldigt overrasket over to "medforumister" som havde taget turen fra Tåsinge for at se "girafferne" (Søren og undertegnede) i "real life".

Vi havde travlt, så travlt at jeg glemte at få frokost - og dem der kender mig, ved at det sjældent er noget jeg glipper :-). Vi har lavet et forsigtigt skøn, der siger at vi havde omkring 300 besøgende. Nogle kom på grund af arrangementet, mens andre (der ikke havde kendskab til arrangementet), blev glædeligt overraskede over den gratis entre.

I det hele taget var lokalerne fyldt med glade mennesker, fra både nær og fjern. Der var ikke mindre end to hollandske familier på besøg.

Søren demonstrerede Märklin digital, Henning viste hvordan han bygger træer, Torsten reparerede tog, jazzorkestret spillede hyggemusik, jeg kørte tog og talte med en masse interesserede. Efter klokken 15 tyndede det ud i antallet af besøgende men de sidste gæster gik først hjem klokken 17:15 så der hele tiden noget at lave.

Klaus
Besvar