Jeg er nybegynder og købte for nogle år siden et Fleischmann N digitalt startersæt.
Fornylig fandt jeg sættet frem igen, men Multimausen var gået tabt,så jeg købte en ny trådløs og Tp link routeren.
Jeg har planer om at bygge et lille anlæg på en plade, da jeg ikke har plads til have et stationært anlæg før sønnen flytter hjemmefra.
Nogle vil nok mene, jeg har en skrue løs, men jeg var ikke super tilfreds med med Multimausen. Displayet ligner noget fra 1980 og den æder batterierne lynhurtigt. Routeren er heller ikke praktisk, når man skal stuve pladen væk.
Jeg fandt så PIKO systemet, som virkede som en god løsning - lille, indbygget wifi, trådløs controller med flot skærm og Railcom+.
Systemet har været lidt vanskeligt, at finde ud af for en begynder og jeg havde problemer med at få det til at update, men nu fungerer det bortset fra at det genkender ikke når jeg sætter et nyt lokomotiv på skinnerne.
Jeg trykker på Stop knappen, sætter lokomotivet på og venter, men der sker intet i displayet og det ender med, at jeg må oprette lokomotivet med adresse,navn osv før det virker.
Hvad gør jeg forkert? Det er nyere Fleischmann lokomotiver.
Når jeg skal igang med det stationære anlæg bliver det i HO. Jeg vil gerne høre fra jer, hvad i foretrækker af digitale centraler og hvorfor?
På forhånd tak
Peter