Side 1 af 2

Opdatering af CS3+

: 23 maj 2026, 19:53
af sarby

Hej. Kan man ændre opdateringen fra den nye til ældre version? Mvh John


Re: Opdatering af CS3+

: 23 maj 2026, 21:06
af bygger01

Ja.

Søg på Märklin’s hjemmeside og du vil finde ….


Re: Opdatering af CS3+

: 24 maj 2026, 12:20
af pejft

Et bedre og mere nyttigt svar er:

  1. Hent den tidligere version på Märklins hjemmeside og gem den i roden på en 8GB USB stick
  2. Sæt USB stik i CS3
  3. Tag evt netvækskabel ud
  4. Tænd CS3
  5. Når den er startet, så holder du venstre fartregulator nede og trykker så stop-knappen ned indtil “tvangsopdatering” starter.
  6. Efter genstart af CS3 nedgraderes GFP3, boostere etc evt også, hvis der er rød prik.
  7. Tag USB-stick ud og genmonter netværkskabel

Du skal være opmærksom på, at CS3 herefter vil indikere behov for opdatering, da du jo ikke har nyeste version.


Re: Opdatering af CS3+

: 24 maj 2026, 14:05
af sarby

Tusind tak for hjælpen, men jeg har stadig problemer.
Når jeg opdatere 2.6.1 skriver maskinen BELASTNINGSFEJL, alt er taget fra.
Så opdatere jeg til 2.5.2 ingen fejl, men min trykknapper virker ikke på min Windigipet og til CS3+
Er det kendte problemer?


Re: Opdatering af CS3+

: 24 maj 2026, 15:26
af pejft

Belastningsfejlen skyldes måske, at du ikke har valgt skala for at begrænse Ampere. Det er et sikkerhedskrav fra 2.6


Re: Opdatering af CS3+

: 25 maj 2026, 16:36
af bygger01
bygger01 skrev: 23 maj 2026, 21:06

Ja.

Søg på Märklin’s hjemmeside og du vil finde ….

Jeg skrev dette korte indlæg, fordi jeg i min hukommelse havde, at Sarby ikke svarede tilbage, når han søgte råd !
Der er nu checket lidt, og det synes kun bl.a. noget med en elevator, som ikke ville bevæge sig.
Så jeg burde have kopieret pjet’s råd til mig, da jeg rodede med den nye opdatering og ønskede mig tilbage til 2.5.2 og vedhæftet det i stedet ….


Re: Opdatering af CS3+

: 25 maj 2026, 16:45
af moppe
sarby skrev: 24 maj 2026, 14:05

Når jeg opdatere 2.6.1 skriver maskinen BELASTNINGSFEJL, alt er taget fra.
Så opdatere jeg til 2.5.2 ingen fejl, men min trykknapper virker ikke på min Windigipet og til CS3+
Er det kendte problemer?

Nej.

Hvilken strømforsyning har du og hvilken skala har du sat din CS3 til inde under strømforsyning?

Klaus


Re: Opdatering af CS3+

: 25 maj 2026, 19:15
af sarby

Hej Peter.
Hvor skal jeg sætte dette, en amperene?
Mvh John


Re: Opdatering af CS3+

: 25 maj 2026, 20:07
af sarby

Hej.
Som jeg kan se det er strømforsyningen 600061.
Jeg kan ikke finde noget sted jeg kan sætte amperene.
Mvh John


Re: Opdatering af CS3+

: 25 maj 2026, 21:20
af pejft

Du skal sætte din skala, hvis du er på 2.6
Hvis du er på 2.5, skal du sætte din strømforsyning