Opdatering af CS3+

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
sarby
Lokomotivfører
Indlæg: 260
Tilmeldt: 03 jan 2017, 16:52
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Opdatering af CS3+

Indlæg af sarby »

Hej. Kan man ændre opdateringen fra den nye til ældre version? Mvh John

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1724
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Opdatering af CS3+

Indlæg af bygger01 »

Ja.

Søg på Märklin’s hjemmeside og du vil finde ….

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).

pejft
Ledvogter
Indlæg: 181
Tilmeldt: 01 feb 2016, 17:58
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Kontakt:

Re: Opdatering af CS3+

Indlæg af pejft »

Et bedre og mere nyttigt svar er:

  1. Hent den tidligere version på Märklins hjemmeside og gem den i roden på en 8GB USB stick
  2. Sæt USB stik i CS3
  3. Tag evt netvækskabel ud
  4. Tænd CS3
  5. Når den er startet, så holder du venstre fartregulator nede og trykker så stop-knappen ned indtil “tvangsopdatering” starter.
  6. Efter genstart af CS3 nedgraderes GFP3, boostere etc evt også, hvis der er rød prik.
  7. Tag USB-stick ud og genmonter netværkskabel

Du skal være opmærksom på, at CS3 herefter vil indikere behov for opdatering, da du jo ikke har nyeste version.

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu

sarby
Lokomotivfører
Indlæg: 260
Tilmeldt: 03 jan 2017, 16:52
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Opdatering af CS3+

Indlæg af sarby »

Tusind tak for hjælpen, men jeg har stadig problemer.
Når jeg opdatere 2.6.1 skriver maskinen BELASTNINGSFEJL, alt er taget fra.
Så opdatere jeg til 2.5.2 ingen fejl, men min trykknapper virker ikke på min Windigipet og til CS3+
Er det kendte problemer?

pejft
Ledvogter
Indlæg: 181
Tilmeldt: 01 feb 2016, 17:58
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Kontakt:

Re: Opdatering af CS3+

Indlæg af pejft »

Belastningsfejlen skyldes måske, at du ikke har valgt skala for at begrænse Ampere. Det er et sikkerhedskrav fra 2.6

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1724
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Opdatering af CS3+

Indlæg af bygger01 »

bygger01 skrev: 23 maj 2026, 21:06

Ja.

Søg på Märklin’s hjemmeside og du vil finde ….

Jeg skrev dette korte indlæg, fordi jeg i min hukommelse havde, at Sarby ikke svarede tilbage, når han søgte råd !
Der er nu checket lidt, og det synes kun bl.a. noget med en elevator, som ikke ville bevæge sig.
Så jeg burde have kopieret pjet’s råd til mig, da jeg rodede med den nye opdatering og ønskede mig tilbage til 2.5.2 og vedhæftet det i stedet ….

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4815
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Opdatering af CS3+

Indlæg af moppe »

sarby skrev: 24 maj 2026, 14:05

Når jeg opdatere 2.6.1 skriver maskinen BELASTNINGSFEJL, alt er taget fra.
Så opdatere jeg til 2.5.2 ingen fejl, men min trykknapper virker ikke på min Windigipet og til CS3+
Er det kendte problemer?

Nej.

Hvilken strømforsyning har du og hvilken skala har du sat din CS3 til inde under strømforsyning?

Klaus

sarby
Lokomotivfører
Indlæg: 260
Tilmeldt: 03 jan 2017, 16:52
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Opdatering af CS3+

Indlæg af sarby »

Hej Peter.
Hvor skal jeg sætte dette, en amperene?
Mvh John

sarby
Lokomotivfører
Indlæg: 260
Tilmeldt: 03 jan 2017, 16:52
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Opdatering af CS3+

Indlæg af sarby »

Hej.
Som jeg kan se det er strømforsyningen 600061.
Jeg kan ikke finde noget sted jeg kan sætte amperene.
Mvh John

pejft
Ledvogter
Indlæg: 181
Tilmeldt: 01 feb 2016, 17:58
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Kontakt:

Re: Opdatering af CS3+

Indlæg af pejft »

Du skal sætte din skala, hvis du er på 2.6
Hvis du er på 2.5, skal du sætte din strømforsyning

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu

Besvar