Side 1 af 1

Slæbesko til Lima

: 07 apr 2025, 10:58
af Jørn Holm Kristensen

Hej
Jeg har fået fat i et Lima DSB MR/MRD til 2 skinne drift,
hvordan placeres slæbeskoen da jeg kører Märklin 3 skinne
Med venlig hilsen
Jørn Kristensen


Re: Slæbesko til Lima

: 22 maj 2025, 19:40
af Niels

Hej Jørn,
Det er ikke nogen let opgave du her står foran! Jeg har de sidste 7-8 år rodet med en tilsvarende ombygning af en DC Lima MR til AC og er langt fra i mål. I lange perioder, har det hele blot ligget adskilt i en stor kasse.
Men for nyligt har jeg igen taget hul på opgaven og blandt andet fået monteret en slæbesko under MR'ens løbe-boogie. Det kræver en meget flad slæbesko og en del arbejde med en minifræser for at sikre at du kan komme sikkert hen over alle punktkontakterne. Og jeg er endnu ikke så langt, at jeg ved om det hele fungerer eller ej. I samme omgang har jeg monteret Roco AC hjul med mindre flanger.
Men du får lige et par fotos til inspiration.


Re: Slæbesko til Lima

: 24 jul 2025, 09:26
af Niels

Hej Jørn,
Var mit svar til nogen hjælp?