moppe skrev: ↑19 dec 2025, 00:02
Fandt lige min TL-WR802N frem fra skuffen.
Det første jeg gjorde var at resette den, for at være sikker på at alt virkede.
Så søgte jeg efter wifi og fandt et wifi med det samme navn som på det lille ark der fulgte med, samt det der også står på bagsiden af TL-WR802N.
Adgangskoden til TL-WR802N's wifi er skrevet på det lille kort, samt på bagsiden af TL-WR802N, det er for mit vedkommende en række tal.
Når jeg har forbundet til TL-WR802N's wifi (og har sikret mig at jeg ikke har kablet forbindelse til internet, nu jeg sidder med den stationære som har kabel ud til omverdenen), åbner jeg en browser og går ind på tplinkwifi.net og kommer ind på TL-WR802N's hjemmeside, hvor jeg kan logge ind. Brugernavn og adgangskode står på det lille papir der fulgte med.
Kan du ikke finde papiret, kan du finde brugernavn og adgangskode her:
https://www.tp-link.com/nordic/support/faq/1323/
ellers bruger du bare admin som brugernavn og admin som adgangskode :-)
Så kommer du ind på TL-WR802N's setupside.
Klaus
Beklager at måtte spørge dumt, men jeg er totalt tabt….
Det første jeg gjorde var at resette den, for at være sikker på at alt virkede.
Hvordan resetter jeg den?
Så søgte jeg efter wifi og fandt et wifi med det samme navn som på det lille ark der fulgte med, samt det der også står på bagsiden af TL-WR802N.
Hvorfra skal jeg søge efter wifi? Jeg har fulgt vejledningen, som viser at jeg skal tilslutte TP-Link med netkabel til det apparat, jeg vil give trådløs forbindelse, dvs. CS3 samt give den strøm (også fra CS3). Jeg kan ikke søge efter wifi via CS3.
Og så går jeg ligesom i stå… Når jeg på min PC åbner RealVNC, så fremgår CS3 som et ikon, jeg kan klikke på, og med disse tal nedenunder: 192.168.0.131:5900. Når jeg klikker på billedet/ikonet, så tænker den lidt, og kommer så med en fejl: ”Timed out waiting for a response from the computer”. Ikonet med CS3 fik jeg oprettet via en kablet forbindelse mellem CS3 og routeren (husets, ikke den nye TP-Link). På PCen kan jeg ikke finde TP-Link i oversigten over tilgængelige wifi-forbindelser.
Når jeg har forbundet til TL-WR802N's wifi (og har sikret mig at jeg ikke har kablet forbindelse til internet, nu jeg sidder med den stationære som har kabel ud til omverdenen), åbner jeg en browser og går ind på tplinkwifi.net og kommer ind på TL-WR802N's hjemmeside, hvor jeg kan logge ind.
Hvilket apparat skal jeg forbinde til TL-WR802N’s wifi? Vejledningen siger tydeligt at jeg skal tilslutte den til det apparat, jeg vil tildele muligheden for at have wifi, dvs CS3. Men jeg kan ikke søger efter wifi eller åbne en browser på CS3?
Jeg kan godt logge ind på tplinkwifi.net med admin/admin, men hvad så derefter? Efter at have logget ind kan jeg vælge Operation mode: Wireless router, WISP, Access Point eller Range Extender. Hvad skal jeg vælge? Ifølge vejledningen skal jeg vælge ”Client” – men den mulighed er der ikke?
Ja, jeg har absolut INGEN forstand har på den slags…. ☹