sporskifte

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
bygger01
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: sporskifte

Indlæg af bygger01 »

At bygge i flere etager og med en gemt / skyggebanegård er for illusioner til at virke

Hva' gør en tryllekunster ......

I modeltog er det bl. a. for kunne køre med flere forskellige stammer og f. eks. lege med en køreplan

I den plan jeg henviste til er det brugt og sikkert med 2 helixer

Men bolden er Din indtil videre, men glem ikke at intet er forkert med modeltog med undtagelse af kortslutninger.

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).

Carsten Hansen
Stationsbetjent
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Valsted/Nordjylland

Indlæg af Carsten Hansen »

bygger01 skrev:At bygge i flere etager og med en gemt / skyggebanegård er for illusioner til at virke

Hva' gør en tryllekunster ......

I modeltog er det bl. a. for kunne køre med flere forskellige stammer og f. eks. lege med en køreplan

I den plan jeg henviste til er det brugt og sikkert med 2 helixer

Men bolden er Din indtil videre, men glem ikke at intet er forkert med modeltog med undtagelse af kortslutninger.
Ja jeg kan godt se ideen med at det giver nogle flere muligheder for at lave lidt varieret liv på banen.
Men jeg tror jeg starter i det små og høster nogen erfaring med det, der kommer jo også det med det digitale, sporskift, vendesløjfer,osv.
- ja hele opbygningen, -og så at få det til at fungere altsammen, det er hvis den mundfuld jeg kan gabe over her i starten.

Men du skal have mange tak for dine råd og ideer, det har givet stof til eftertanke og et lidt andet syn på opbygningen end da jeg lavede de første streget.
Hilsen Carsten
Erik Olsen
Lokomotivfører
Scale: N
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Indlæg af Erik Olsen »

Carsten Hansen skrev:Jeg arbejder videre og prøver mig frem med de forskellige forslag blandet med nogle af mine egne ideer.
Ikke for at gøre dig ked af det, men det er min erfaring at man skal bygge to anlæg før man får bygget et man i længden er tilfreds med. Det først går så hurtigt at man ikke får tænkt sig om, det andet bliver noget bedre, men stadig ikke godt nok. Først det tredje ...
Carsten Hansen
Stationsbetjent
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Valsted/Nordjylland

Indlæg af Carsten Hansen »

Erik Olsen skrev:
Carsten Hansen skrev:Jeg arbejder videre og prøver mig frem med de forskellige forslag blandet med nogle af mine egne ideer.
Ikke for at gøre dig ked af det, men det er min erfaring at man skal bygge to anlæg før man får bygget et man i længden er tilfreds med. Det først går så hurtigt at man ikke får tænkt sig om, det andet bliver noget bedre, men stadig ikke godt nok. Først det tredje ...
Nej du gør mig ikke ked af det, for "øvelse gør mester" som jeg også hentyder lidt til mellem linierne, - nej der er ikke ret meget der er helt godt i første hug, og med modelbane bliver man jo ALDRIG færdig, for der er jo "lige noget her" der kan gøres anderledes/bedre.
- Nu bygger jeg min første bane med gode indput, ideer og råd fra dig og det jeg har fundet rundt om på nettet.
Hilsen Carsten
bygger01
Lokomotivfører
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Indlæg af bygger01 »

Hva' med nummer 4 eller 5

Livet er for kort til det perfekte, og så er der heller ikke plads til det på plejehjemmet.

Mon det bliver en slags Fremo til dne tid .......

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).

Besvar