DMJU Messe - Bramdrupdam 5 - 6 april

Mangler du noget til din modeljernbane? Ønsker du at sælge noget fra din modeljernbane? Har du spørgsmål angående en modeljernbaneforhandler? Stil dit spøgrsmål her. Vi tillader også indlæg fra forretninger, der ønsker at gøre opmærksom på et godt tilbud.
Forumregler
Forretninger må gerne lægge indlæg ind med tilbud, men forsøg at begræns det til en fornuftig frekvens. F.eks. et nyhedsbrev engang i måneden.
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5451
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: DMJU Messe - Bramdrupdam 5 - 6 april

Indlæg af Søren »

jhcn skrev:Jeg ville gerne se et billede af Rils-vognene. Er det muligt?
Selvfølgelig! :-)
SNCF 31 87 354 5 504-6
SNCF 31 87 354 5 504-6
SNCF 31 87 354 6 150-7
SNCF 31 87 354 6 150-7
SNCF 31 87 354 6 513-6
SNCF 31 87 354 6 513-6

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

jhcn
Lokomotivfører
Indlæg: 292
Tilmeldt: 31 aug 2011, 09:16
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lystrup, nord for Århus

Re: DMJU Messe - Bramdrupdam 5 - 6 april

Indlæg af jhcn »

bahnfannet skrev: Selvfølgelig! :-)
TAK!
Henrik

Kører digitalt med en CS2, 3-skinne, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk. Mangler plads - og penge - til en opstillet bane...
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5451
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: DMJU Messe - Bramdrupdam 5 - 6 april

Indlæg af Søren »

No problemo!

Du får også lige et stemningsbillede.
BR 232 med godstog.
BR 232 med godstog.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

gmmz
Lokomotivfører
Indlæg: 1577
Tilmeldt: 09 aug 2011, 11:34
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig
Geografisk sted: Stilling

Re: DMJU Messe - Bramdrupdam 5 - 6 april

Indlæg af gmmz »

Så må vi vel også have nogle billeder af dem i 1/1
når der står SNCF, så skulle de jo kunne gå op til omkring 2006-2007, hvor der kom ny UIC-litrering
Med Landekode og så operatør bagefter, men det har Frankmændende ikke været så godt til,
hvis i kigger på de billeder jeg lægger op, så er der SNCF på en af vognene, så sent som september sidste år.
Jeg har desværre ikke billeder med FRET-SNCF på, men masser af graffiti.
F 31 87 354 4 895-9 Rils 2013-05-16 Fa P1080359.JPG
F 31 87 354 6 388-3 Rilns 2011-05-24 Fa P1190306.JPG
F-SNCF 31 87 354 4 227-5 Rils 2013-05-14 Fa P1080361.JPG
F-SNCF 31 87 354 6 341-2 Rilns 2011-01-23 Fa P1140825.JPG
F-SNCF 31 87 354 6 435-2 Rilns 2011-01-31 Fa P1150193.JPG
SNCF 31 87 354 5 251-4 Rils 2013-09-26 P1100027.JPG
SNCF 31 87 354 6 574-8 Rilns 2008-10-04 Kd P1020308.JPG
mvh
Søren Andersen

medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4829
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: DMJU Messe - Bramdrupdam 5 - 6 april

Indlæg af moppe »

Jeg noterer mig at et par stykker af dem er Rilns og ikke Rils.

Så måtte jeg lige dykke lidt ned i "skuffeselskabet" og finde min Rilns frem (n'et betyder lasteevne over 60 tons i følge dybas)
IMG_7244.jpg
Desværre er hverken mit fotolocation, ensidige mine fotoevner på højde med nogle af "Søren'erne" her i tråden, men min vogn er jeg glad for ;-)


Klaus
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5451
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: DMJU Messe - Bramdrupdam 5 - 6 april

Indlæg af Søren »

moppe skrev:Jeg noterer mig at et par stykker af dem er Rilns og ikke Rils.
Rils og Rilns er i R-serien, og dermed i familie med både Res og Roos-t. De udfører samme opgave, og en Rils kan for så vidt erstatte en Rilns, medmindre kunden har specielle lasteevne-behov. De første prototyper af Rils vogne er bygget på en Res 687 ramme.

Som Klaus skriver siger "n" (for R-serien) noget om lasteevnen. På godsvognen er der et lille skema med S: A = x, B = y, C = z. 120: A,B,C = 0,0 Hvor C gerne skulle være over 55,5 ton på en Rilns vogn, og være 55,5 ton på en Rils vogn. Ved 120 skal C være 0,0 på begge vogne. Da vognene trods samme klasse, kan være teknisk forskellige f.eks. pga. forskellige byggeår, kan de præcise tal variere fra vogn til vogn.

Som jeg ser det, er det de små tal som er forskellen, udseende og længde er ens - i hvert fald for mit øje. :) I min "modelbog" er det et fedt, om der står Rils eller Rilns på en vogn. Hvorimod der ikke må stå Rils-y, for så er det en coilvogn. :-)

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar