Selvfølgelig! :-)jhcn skrev:Jeg ville gerne se et billede af Rils-vognene. Er det muligt?
DMJU Messe - Bramdrupdam 5 - 6 april
Forumregler
Forretninger må gerne lægge indlæg ind med tilbud, men forsøg at begræns det til en fornuftig frekvens. F.eks. et nyhedsbrev engang i måneden.
Forretninger må gerne lægge indlæg ind med tilbud, men forsøg at begræns det til en fornuftig frekvens. F.eks. et nyhedsbrev engang i måneden.
-
Søren
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5451
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: DMJU Messe - Bramdrupdam 5 - 6 april
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
jhcn
- Lokomotivfører
- Indlæg: 292
- Tilmeldt: 31 aug 2011, 09:16
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin C
- Geografisk sted: Lystrup, nord for Århus
Re: DMJU Messe - Bramdrupdam 5 - 6 april
TAK!bahnfannet skrev: Selvfølgelig! :-)
Henrik
Kører digitalt med en CS2, 3-skinne, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk. Mangler plads - og penge - til en opstillet bane...
Kører digitalt med en CS2, 3-skinne, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk. Mangler plads - og penge - til en opstillet bane...
-
Søren
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5451
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: DMJU Messe - Bramdrupdam 5 - 6 april
No problemo!
Du får også lige et stemningsbillede.
Du får også lige et stemningsbillede.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
gmmz
- Lokomotivfører
- Indlæg: 1577
- Tilmeldt: 09 aug 2011, 11:34
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Tillig
- Geografisk sted: Stilling
Re: DMJU Messe - Bramdrupdam 5 - 6 april
Så må vi vel også have nogle billeder af dem i 1/1
når der står SNCF, så skulle de jo kunne gå op til omkring 2006-2007, hvor der kom ny UIC-litrering
Med Landekode og så operatør bagefter, men det har Frankmændende ikke været så godt til,
hvis i kigger på de billeder jeg lægger op, så er der SNCF på en af vognene, så sent som september sidste år.
Jeg har desværre ikke billeder med FRET-SNCF på, men masser af graffiti.
når der står SNCF, så skulle de jo kunne gå op til omkring 2006-2007, hvor der kom ny UIC-litrering
Med Landekode og så operatør bagefter, men det har Frankmændende ikke været så godt til,
hvis i kigger på de billeder jeg lægger op, så er der SNCF på en af vognene, så sent som september sidste år.
Jeg har desværre ikke billeder med FRET-SNCF på, men masser af graffiti.
mvh
Søren Andersen
medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
Søren Andersen
medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
-
moppe
- Lokomotivfører
- Indlæg: 4829
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: DMJU Messe - Bramdrupdam 5 - 6 april
Jeg noterer mig at et par stykker af dem er Rilns og ikke Rils.
Så måtte jeg lige dykke lidt ned i "skuffeselskabet" og finde min Rilns frem (n'et betyder lasteevne over 60 tons i følge dybas) Desværre er hverken mit fotolocation, ensidige mine fotoevner på højde med nogle af "Søren'erne" her i tråden, men min vogn er jeg glad for ;-)
Klaus
Så måtte jeg lige dykke lidt ned i "skuffeselskabet" og finde min Rilns frem (n'et betyder lasteevne over 60 tons i følge dybas) Desværre er hverken mit fotolocation, ensidige mine fotoevner på højde med nogle af "Søren'erne" her i tråden, men min vogn er jeg glad for ;-)
Klaus
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
-
Søren
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5451
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: DMJU Messe - Bramdrupdam 5 - 6 april
Rils og Rilns er i R-serien, og dermed i familie med både Res og Roos-t. De udfører samme opgave, og en Rils kan for så vidt erstatte en Rilns, medmindre kunden har specielle lasteevne-behov. De første prototyper af Rils vogne er bygget på en Res 687 ramme.moppe skrev:Jeg noterer mig at et par stykker af dem er Rilns og ikke Rils.
Som Klaus skriver siger "n" (for R-serien) noget om lasteevnen. På godsvognen er der et lille skema med S: A = x, B = y, C = z. 120: A,B,C = 0,0 Hvor C gerne skulle være over 55,5 ton på en Rilns vogn, og være 55,5 ton på en Rils vogn. Ved 120 skal C være 0,0 på begge vogne. Da vognene trods samme klasse, kan være teknisk forskellige f.eks. pga. forskellige byggeår, kan de præcise tal variere fra vogn til vogn.
Som jeg ser det, er det de små tal som er forskellen, udseende og længde er ens - i hvert fald for mit øje. :) I min "modelbog" er det et fedt, om der står Rils eller Rilns på en vogn. Hvorimod der ikke må stå Rils-y, for så er det en coilvogn. :-)
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/