Mangler "kuffertstik" 3M 905

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Erik Olsen
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: N
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Mangler "kuffertstik" 3M 905

Indlæg af Erik Olsen »

bahnfannet skrev:Jeg spørger fordi Model Railroader Magazine konsekvent anbefaler dem til anlægsbygning - og det ser supernemt og enkelt ud.
Model Railroader har i nyere tid valgt at vise mange nemme løsninger som ikke altid er lige gode. Det er i regel holdbarhed og driftsikkerhed det går ud over.

Jeg har abboneret på Model Railroder fra 1971. Bladet har engang været anderledes fokuseret på modeltrohed, holdbarhed og driftsikkerhed, alle de "gamle dyder" som vi kender fra modelbanehobbyen. Med tiden er der sket en fuldstændig udskiftning af staben (endda flere gange), og det er ikke lykkedes de gamle at lære deres holdning videre til de nye medarbejdere. Linn Westcotts ånd er helt uddød.

Skiftet af fokus fra hobbyen til forretningen er en anden af sideeffekterne. Det var årsagen til at jeg for fem-seks år siden opsagde mit abonnement på bladet.
Lenzuser
Stationsbetjent
Scale: H0 - 2-rail

Indlæg af Lenzuser »

Jeg bruger kronmuffer, en hel række, hvor jeg har luset forbindelsen fra stik til stik på den ene side af kronmufferne.
/Ottens
Peco code 75 , Tams MasterControl, Traincontroller Gold version 8, Smarthand, Trainprogrammer.
henho
Lokomotivfører
Skinnesystem: PIKO A Peco Roco
Geografisk sted: Ringkøbing

Indlæg af henho »

Kronmuffer er nu en holdbar forbindelse :lol:

Har brugt dem de sidste 40 år.

MVH

Henrik
Med venlig hilsen

Henrik

2-skinne, medlem af SdMJK. Bruger Z21 på hjemmebanen.
gert
Lokomotivfører
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af gert »

jeps - skrueforbindelser er OK. Vi anvender skrueterminaler til at montere i print således at vi aurtomatosk for de forbindelser mellem terminalerne, som vi ønsker. De kan laves i flere udgaver efter behov.

Gert
-modeljernbaner bygger ikke sig selv!
deltag i DMJUs konkurrencer!
moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Under banen her vi få steder kronmuffer sat op til fordeling af DCC signal. Ellers loddes der.

Ud af styrbokse og skabe står den så vidt muligt på skrueløse klemmer. De er dejligt neme at arbejde med og man får dem aldrig spændt over, eller ødelagt kærven i dem.

Klaus
Besvar