Lystrup Station i FREMO moduler

Præsenter din modeljernbane, dit nyeste diorama eller nyeste skud på samlingen. Husk at bruge billeder, så vi alle kan nyde det.
lystrupstation
Stationsforstander
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig Elite
Geografisk sted: Aarhus

Re: Lystrup Station i FREMO moduler

Indlæg af lystrupstation »

moppe skrev:
lystrupstation skrev:tak for dine observationer og billeder. Jeg vil også lave således at bønderne kan komme og læsse kartofler af direkte på fabrikken. Dertil skal være en vægt og evt. en rist, der har noget transport anlæg underneden.
Kartoffelmelsfabrikken da den åbnede i 1933
Billede
super dejligt billede.
Bygningerne står den dag i dag og bliver stadig brugt. Var faktisk på et "hjælp vores udstyr er gået i stykker" besøg i dag, dog på den anden side af Herningvejen, hvor de sækker op og læsser på lastbiler.
I dag er risten for aflæsning stik vest for de gamle bygninger, men der har den nok ikke altid været.
ja det kunne være dejligt med nogle billeder fra risten. jeg har set den de har i Brande, men den ser nok ikke sådan ud i 50'erne.
lystrupstation skrev:Jeg ved fra andre personer at f.eks. Karup brugte UCS vogne til forsendelse af kartoffelmel, men også af gødning/foder i Tdgs vogne osv. som de sendte til andre producenter for videre bearbejdning.
Jeg er slet ikke klar over, hvordan sporene gik gennem Karup før nu jeg kigger på kortet (google maps), mon ikke kartoffelmelsfabrikken havde eget sidespor? Banen er løbet lige i "baghaven".
Der har helt sikkert været private sidespor/udlejet fra DSB på grunden
lystrupstation skrev: Det ser interessant ud på billederne, hvor der bliver ompakket.
Jeps, lidt kaosagtigt måske

Klaus
Besvar