Roco Geoline

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
moff
Stationsbetjent
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Roco Geoline

Indlæg af moff »

Jeg har en del her og må indrømme jeg blev noget overrasket da de smuldrede i hånden på mig :!: jeg kunne på et tidspunkt ikke forstå jeg ikke kunne samle skinnerne ordentlig men opdagede så at det var små stykker plast der havde sat der hvor metalskinnerne går ind i hinanden
Vedhæftede filer
IMG_0450.JPG
bygger01
Lokomotivfører
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Indlæg af bygger01 »

Fra min tid i texstilbranchen kendte vi også til nedbrydning polymerer.

Det er ikke kun farverne nedbrydes, men også selve polymeren nedbrydes af direkte sollys, og til dette anvendes forskellige UV beskytterer ( kunne være Wingstay ).

Så hvis man vil se det, kan I komme og se det i vores spisestue, hvor et tæppe ( lavet af nylon ) er blevet med 2 højder, da det ene type garn ikke var beskyttet godt nok ( Men som H.C.A. skriver - kom om føje år - så vil det forsvinde, fordi Birgit vil have ny gulvbelægning ).

For flere år siden mente man, at farverne ville beskytte nok, men det er forkert !

Når man tænker på et garn, er det få procent der spares, hvis man fjernede det, og det må være det samme med trykstøbning.

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).

Søren
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

moff skrev: 05 feb 2017, 21:38Søren hvor køber du dine Trix c skinner ?? :)
Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men alle Märklin forhandlere kan tage Trix C sporet hjem. Så det er blot at spørge. Jeg har købt mange af mine skinner hos Hobbykæden i Nørresundby, Felderbanen i Kolding eller Samler Børsen i Århus (sidstnævnte tager kun hjem i hele kasser).

Felderbanen har et fast sortiment på lager. Jeg mener at flere af de Københavnske butikker har faste lagre også.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

moff
Stationsbetjent

Indlæg af moff »

Jeg bor omkring Hillerød i nordsjælland :) har set man kan også bestille hjem fra E-bay har du prøvet det ??
Søren
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af Søren »

moff skrev: 06 feb 2017, 10:34 Jeg bor omkring Hillerød i nordsjælland :) har set man kan også bestille hjem fra E-bay har du prøvet det ??
Ja, det har jeg. Via Ebay får du oftest de alm. skinner 62172 og 62188 samt buerne radius 1 (62130) og radius 2 (62230).

Bemærk at Ebay ikke nødvendigvis er billigere end at få en god aftale med din forhandler. Du vil oftest komme til at betale i porto, hvad du sparer på produktet. Jeg har oplevet flere som sælger f.eks. 20 stk. 62188 i en pakke og enkeltprisen er fornuftig, men så tager de 30 euro i fragt.

Hvis det er alle andre skinner end ovenståender er det billigere at få din forhandler til at bestille dem hjem.

Så tal med forhandleren, der kommer du længst. Det er min erfaring. :-)

Med venlig hilsen
Søren

Søren
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af Søren »

Må jeg i øvrigt foreslå at du kigger i tråden om mit modul anlæg, hvor du kan se forskellige måder at bygge landskab omkring C skinnerne.

Der er eksempler på både den avancerede og den nemme (som jeg pt. benytter):
viewtopic.php?f=3&t=1155&start=10#p7294

Med venlig hilsen
Søren

moff
Stationsbetjent

Indlæg af moff »

Det er et stykke flot arbejde du har lavet der :) jeg ser frem til jeg selv skal igang inde for nær fremtid :D :D
Besvar