Nyhed: Union Pacific Challenger 4-6-6-4 fra Trix og Märklin

Forum for alle spørgsmål om modeljernbaner i alle skalaer. Her kan du debattere og stille spørgsmål om emner, der ikke finder plads i de andre fora.
Frank-O
Stationsforstander
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: Nyhed: Union Pacific Challenger 4-6-6-4 fra Trix og Märklin

Indlæg af Frank-O »

Det må du da Klaus :D

Jeg har kigget lidt rundt, og sååå slemt er udvalget da heller ikke med US 3skinne.
Der er en håndfuld der laver til begge dele.
Vogne er jo også relativ nemt at konvertere.

Skala N vil jeg ikke lege med. Det er for småt :)

Men det er nu heller ikke fordi jeg vil have 15-20 maskiner der tøffer rundt.
Jeg tænker et anlæg der følger væggen rundt i "værkstedet", og så skjulte vendesløjfer i enderne.
Lidt stations miljø og industri. Og for resten af pengene ren og skær landskab :)

Jeg ved godt det ikke lever helt op til forbilledet med lange togstammer, meeen mon ikke det går :)
Frank-O
Stationsforstander

Indlæg af Frank-O »

Og som tidligere nævnt, så vil jeg gerne have en Big Boy som en af modellerne til anlægget.
Desværre er disse noget nær umulige at opdrive i Trix udgaven.
Så må man jo tage til takke med 3skinne :)

Jeg ved godt der er andre producenter af både Big Boy og Challenger, men ud fra hvad jeg kan læse på diverse forums "overseas", så er Märklin/Trix bare de flotteste af dem alle.

Og Märklin plejer jo også at være stabile maskiner :)
Roth
Stationsforstander
Skinnesystem: Roco Geoline

Indlæg af Roth »

Nu har jeg ikke tænkt mig at start amerikansk layout. Men vil frygtelig gerne have et damp lok til samling, da jeg simpelthen elsker lyden af damp lok.
SteamPunkLolcat
Godsforvalter
Skinnesystem: Peco code 75
Geografisk sted: Haderslev

Indlæg af SteamPunkLolcat »

Som Moppe også skriver, glem 3-skinne hvis du vil køre amerikansk. Der køres kun 2-skinne i USA og typisk også med RP25 hjul, så du er begrænset til de få ting Märklin kan tilbyde i stedet for det gigantiske katalog du ellers ville have adgang til.

Prøv at se her en gang, deres materiel er helt på højde med hvad europæiske producenter kan klare.
http://www.broadway-limited.com/

MVH Morten Strårup

K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra '20 til '85. Råstoftransporter via jernbanen.

Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.

Frank-O
Stationsforstander

Indlæg af Frank-O »

Det ændrer jo bare ikke på at det er noget nær umuligt at finde en fabriksny trix Big Boy :-)

Og jeg ved godt der er andre fabrikater, men nu har jeg læst en del op på det, og trix/Märklin modellen lader bare til at være den fortrukne generelt. Stabil og rigt detaljeret.

Men det skal lige siges at jeg netop har købt en Big Boy fra trix. Fandt skisme en...
Så bare rolig jer der foretrækker 2skinne.
Jeg holder mig til 2skinne driften ;-)
Besvar