Hej Peteptmadsen skrev:Hej!
Maerklin telexkobling E117 993 er løsningen. Kobler sammen med alle A-type / bøjlekoblinger såvel som Maerklin kortkobling = 7203 og ikke mindst Roco Universalkobling = 40397.
Ved brug sammen med A-type koblinger skal der måske files en smule i bunden af buen på telexkoblingen = midt på koblingen, for at give plads til A-koblingen, idet ikke alle fabrikanter overholder NEM normen.
Maerklin telex koblingen virker ved at pitten i midten lægger sig ned når der aktiveres, ikke nogen bøjle der løftes. Derfor virker koblingen med alle typer bøjler af magnetisk eller umagnetisk materiale.
Vær opmærksom på om valgte lokomotiv decoder kan håndtere telex kobling. ESU v 4.0 samt Lenz decodere markeret med + indeholder software der kan håndtere telex koblinger.
Har selv monteret nævnte telexkobling på litra F477 og traktor 6, sammen med Lenz decodere og flere kommer til når tiden byder sig.
Jeg kan se at du tidligere i tråden er inviteret til at møde op i Hadsten. Skulle det have din interesse er du også velkommen her i Haderslev.
Venlig Hilsen!
Peter Madsen
Tak for info. Måske jeg også lige bør se på omtalte kobling?
Tak for buddet. Bor ved Skanderborg, selvom jeg er importeret synderjyder fra Synneborg. Men vil huske det, kommer jeg i nærheden af Haderslev :)