Jeg plejer at søge på Youtube. Der er masser af videoer med folk der bygger anlæg, så det er bare om at smide et par søgeord derind og se hvad der sker.Volex skrev:Er der ikke nogle der har nogle gode links til hjemmesider eller videoer, som har nogle gode beskrivelser, tips og tricks til hvordan man bygger modelbaner?
Den hjælp i giver her inde er kanon, men det ville nu være meget rart at kunne få det i billeder. :)
Jeg tror den metode de fleste foretrækker (i hvert fald i Europa) er såkaldte cookie cutter anlæg, hvor sporets fundament (traceen) er savet ud i lange træbaner. Det er en meget almindelig måde, at bygge anlæg på.
Hvis du søger på Google Image på "model railroad cookie cutter layout" kommer der masser af billeder. Så er det bare om at klikke løs og finde artikler om emnet. :-)
Derudover findes der Model Railroader Video Plus, som er et betalingssite med masser af videoer om modeljernbane. Det koster ca. 4,95 dollar pr. måned (du kan købe en måned ad gangen) og indeholder mange gode tips og tricks. Specielt til begyndere. Selvom det er amerikaner-tog, kan man sagtens se med. De fleste tips og tricks er universelle. Den bliver opdateret hver måned med nye videoer. Jeg har meget glæde af den.
http://www.mrvideoplus.com/