Togfører 2 skrev: ↑22 maj 2026, 18:42
Det forrige lok lod jeg registrere på min ekstrabane med MS2. Herefter fandt CS3 lokket.
Det er fordi dit lok allerede troede at det tilhørte din CS3. Når mfx registerer, udveksler dekoder og central et id, som de hver især gemmer. Hvis loket stadig har centralens id, så svarer det ikke på nye forsøg på registrering, medmindre centralen udsender et andet central-id. Derfor virker det, at tage et lok til en ms2 (andet central-id) og tilbage igen. Især ESU-dekodere er notorisk følsomme her.
Har du bedt din CS3 genfinde "tabte' lokomotiver? Gå til menuen i lokomotivlisten og vælg, at den skal genfinde loks. Det kan sparke gang i processen.
Du kan også prøve at sætte loket på programmeringssporet. Ophæve nødstop, vent på registrering, hvis den ikke begynder efter 30 sekunder, tryk nødstop, vent 10 sekunder, ophæv nødstoppet igen. Hvis loket har power pack, vent 60 sekunder i stedet.
Kontroller i øvrigt at der ikke allerede ligger eksisterende instanser af lokomotiverne fra tidligere. Hvis der gør, så vil den ikke finde dem, da de allerede er der. Loket kan have registreret mens du lige var uopmærksom (spørg mig ikke, hvordan jeg ved det
)