Ser først nu at min TP-Link retteligt hedder "TL-WR802N" - men det ændrer ikke ved at de vedlagte vejledninger nævner muligheden for "Client" - selv om den ikke har den mulighed.
Märklin Central Station 3 med indbygget Wi-Fi...
Re: Märklin Central Station 3 med indbygget Wi-Fi...
Nu fandt jeg så den rigtige vejledning på nettet:
https://www.tp-link.com/us/user-guides/tl-wr802n_v4/
Den siger så også at der skal være en "Client". Men faktum er, at den ikke er der.
En halv succes! Fejlen var en "Fejl 40" - jeg havde ikke set at tpwifi-siden refererede til min GAMLE router, som OGSÅ er en TP-Link!
Det lykkedes mig at køre hele guiden igennem, den lille router genstartede, og burde være klar til brug. Men Når jeg sætter den i CS3, og prøver at tilgå CS3 via PCen, så får jeg fortsat fejlen "Timed out waiting for a response from the computer".
Som om PCen enten ikke kan finde TP-Link, TP-Link ikke kan finde PCen, TP-Link ikke kan finde min gamle router, eller....
-
moppe
- Lokomotivfører
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Kig på din CS3
Under netværk, står den til auto (DHCP) og hvilken ip adresse får den tildelt?
Klaus
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Det tog mig lige lidt tid at finde, da man åbenbart ikke kan tilgå oplysningerne, når CS3 anvendes i forenklet tilstand.
Her er oplysningerne:
Netværkstilstand Auto (DHCP)
IP-adresse: 192.168.0.100
Subnet: 255.255.255.0
Router: 192.168.0.1
DNS-server: 192.168.0.1
Og så en knap til at tilføje statisk IP-adresse,
-
moppe
- Lokomotivfører
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Den har adresse 192.168.0.100 og du forsøger at forbinde til 192.168.0.131.
Så forstår jeg godt at VNC klienten siger at den ikke kan finde en computer…….
Klaus
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Ja, det bemærkede jeg også - selv om jeg ingen forstand har på, hvordan routere, IP-adresser, DNS etc. fungerer sammen - så jeg ændrede adressen i VNC til 192.168.0.100..... Det gjorde ingen forskel. Efter en genstart af CS3, så hedder IP adressen pludselig 192.168.0.131 igen. Mystisk.
Nå, men... Jeg har nu prøvet hele samme øvelse med min anden, nyere PC - og det virker!!! Både med kabel og TP-Link. Med den gamle PC (som var tiltænkt opgaven fordi den har touchscreen) virker det kun med en kablet forbindelse mellem PC og CS3. Og så går det smarte jo lidt af, hvis man stadig er hæmmet af et kabel. Men jeg har muligvis også fundet ud af hvorfor den trådløse løsning ikke virker. Jeg kiggede nærmere på systemkravene på RealVNC, som er minimum W10. Og min gamle PC kører med W8.1.... Så jeg holder mig til den nye PC, og lader den gamle ligge....