Märklin Central Station 3 med indbygget Wi-Fi...

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
moppe
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Märklin Central Station 3 med indbygget Wi-Fi...

Indlæg af moppe »

Fandt lige min TL-WR802N frem fra skuffen.

Det første jeg gjorde var at resette den, for at være sikker på at alt virkede.

Så søgte jeg efter wifi og fandt et wifi med det samme navn som på det lille ark der fulgte med, samt det der også står på bagsiden af TL-WR802N.
Adgangskoden til TL-WR802N's wifi er skrevet på det lille kort, samt på bagsiden af TL-WR802N, det er for mit vedkommende en række tal.
Når jeg har forbundet til TL-WR802N's wifi (og har sikret mig at jeg ikke har kablet forbindelse til internet, nu jeg sidder med den stationære som har kabel ud til omverdenen), åbner jeg en browser og går ind på tplinkwifi.net og kommer ind på TL-WR802N's hjemmeside, hvor jeg kan logge ind. Brugernavn og adgangskode står på det lille papir der fulgte med.
Kan du ikke finde papiret, kan du finde brugernavn og adgangskode her:
https://www.tp-link.com/nordic/support/faq/1323/
ellers bruger du bare admin som brugernavn og admin som adgangskode :-)

Så kommer du ind på TL-WR802N's setupside.

Klaus

Søren
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

Kan nogen hjælpe mig med opsætningen?

Bag på routeren sidder en mærkat, der indeholder både netværksnavn (SSID) og adgangskode til netværket (under stregkoden, ligner et telefonnummer).

Samtidig står brugernavn og adgangskode til routerens opsætning også på mærkaten. Se vedhæftede billede, det kan variere til din router, men essensen burde være den samme.

IMG_20251219_065146832_HDR~2.jpg

Strømmen er sat til, og det er lykkedes mig at tilslutte PCen til TP-Links netværk (tror jeg).

Godt. ☺️

1. Gå ind på adressen http://tplinkwifi.net/ (routerens administrationsside).
    Det har jeg gjort… Her bedes jeg om at installere en app, hvor jeg promptes for username og password. Jeg har ingen af delene.

Det kan være TP-Link har lavet det om. Det er ikke nødvendigt med en app.
Forbundet til din TP-links netværk, kan du også prøve at gå ind på adressen (i din browser) http://192.168.0.1 el. http://192.168.1.1 (en af dem burde fungere).

4. Log på med standard brugernavn og adgangskoden (disse står også på kortet fra kassen).
Standard brugernavn? Jeg har ingen. Adgangskode? Jeg har en til min gamle router, til den nye, den jeg skulle oprette på hjemmesiden, den jeg skulle oprette i appen….hvilken skal jeg vælge?

Her menes der brugernavn og adgangskode til routerens administrationsside. Det er brugernavn "admin" og adgangskode "admin". Det står også på mærkaten på routeren.

Følg guiden herfra.

Hvad gør jeg? Noget siger mig at jeg skal starte helt forfra.

Prøv med ovenstående. Og se om ikke det lykkedes. Du kan godt. 💪

Jeg har ingen forstand på alt det tekniske bag routere, netværk, SSID, internet, porte, IP-adresser etc., så jeg skal virkelig have det skåret ud i pap...

Det er helt okay. Du spørger bare igen, hvis du er i tvivl. Det er heller ikke nemt - så ingen problemer.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Lincoln
Lokomotivfører
Scale: H0 - 3-rail

Indlæg af Lincoln »

moppe skrev: 19 dec 2025, 00:02

Fandt lige min TL-WR802N frem fra skuffen.

Så søgte jeg efter wifi og fandt et wifi med det samme navn som på det lille ark der fulgte med, samt det der også står på bagsiden af TL-WR802N.
Adgangskoden til TL-WR802N's wifi er skrevet på det lille kort, samt på bagsiden af TL-WR802N, det er for mit vedkommende en række tal.
Når jeg har forbundet til TL-WR802N's wifi (og har sikret mig at jeg ikke har kablet forbindelse til internet, nu jeg sidder med den stationære som har kabel ud til omverdenen), åbner jeg en browser og går ind på tplinkwifi.net og kommer ind på TL-WR802N's hjemmeside, hvor jeg kan logge ind. Brugernavn og adgangskode står på det lille papir der fulgte med.
Kan du ikke finde papiret, kan du finde brugernavn og adgangskode her:
https://www.tp-link.com/nordic/support/faq/1323/
ellers bruger du bare admin som brugernavn og admin som adgangskode :-)

Så kommer du ind på TL-WR802N's setupside.

Klaus

Beklager at måtte spørge dumt, men jeg er totalt tabt….

Hvordan resetter jeg den?

Hvorfra skal jeg søge efter wifi? Jeg har fulgt vejledningen, som viser at jeg skal tilslutte TP-Link med netkabel til det apparat, jeg vil give trådløs forbindelse, dvs. CS3 samt give den strøm (også fra CS3). Jeg kan ikke søge efter wifi via CS3.

Og så går jeg ligesom i stå… Når jeg på min PC åbner RealVNC, så fremgår CS3 som et ikon, jeg kan klikke på, og med disse tal nedenunder: 192.168.0.131:5900. Når jeg klikker på billedet/ikonet, så tænker den lidt, og kommer så med en fejl: ”Timed out waiting for a response from the computer”. Ikonet med CS3 fik jeg oprettet via en kablet forbindelse mellem CS3 og routeren (husets, ikke den nye TP-Link). På PCen kan jeg ikke finde TP-Link i oversigten over tilgængelige wifi-forbindelser.

Når jeg har forbundet til TL-WR802N's wifi (og har sikret mig at jeg ikke har kablet forbindelse til internet, nu jeg sidder med den stationære som har kabel ud til omverdenen), åbner jeg en browser og går ind på tplinkwifi.net og kommer ind på TL-WR802N's hjemmeside, hvor jeg kan logge ind.

Hvilket apparat skal jeg forbinde til TL-WR802N’s wifi? Vejledningen siger tydeligt at jeg skal tilslutte den til det apparat, jeg vil tildele muligheden for at have wifi, dvs CS3. Men jeg kan ikke søger efter wifi eller åbne en browser på CS3?

Jeg kan godt logge ind på tplinkwifi.net med admin/admin, men hvad så derefter? Efter at have logget ind kan jeg vælge Operation mode: Wireless router, WISP, Access Point eller Range Extender. Hvad skal jeg vælge? Ifølge vejledningen skal jeg vælge ”Client” – men den mulighed er der ikke?

Ja, jeg har absolut INGEN forstand har på den slags…. ☹

Lincoln
Lokomotivfører

Indlæg af Lincoln »

Søren skrev: 19 dec 2025, 07:05

Det kan være TP-Link har lavet det om. Det er ikke nødvendigt med en app.
Forbundet til din TP-links netværk, kan du også prøve at gå ind på adressen (i din browser) http://192.168.0.1 el. http://192.168.1.1 (en af dem burde fungere).

Her menes der brugernavn og adgangskode til routerens administrationsside. Det er brugernavn "admin" og adgangskode "admin". Det står også på mærkaten på routeren.

Følg guiden herfra.

Via den første adresse 192.168.0.1 kommer jeg ind på siden - og bliver overvældet af de mange muligheder og indstillinger, jeg skal tage stilling til. I vejledningen, der lå i kassen, står der at jeg under "Operation mode" skal vælge "Client" - men den mulighed er der ikke.

Jag fatter intet af det - jeg kan ikke se TP-Link nogen steder under tilgængelige netværk - og den skal vel være tilgængelig, for at TP-Link og min gamle router kan forbindes?

Lincoln
Lokomotivfører

Indlæg af Lincoln »

Jeg har nu nulstillet TP-Link. Nu kan jeg ikke længere logge ind via 192.168.0.1. Jeg præsenteres for Username og Password, hvor jeg indtaster admin / admin; den giver et "glitch", og jeg får præcis samme billede igen, men nu med teksten: "NOTE: The device allows only one administrator to login at the same time, please try again later.". Rubrikkerne Username og Password er nu inaktive; jeg kan ikke skrive i dem. Kun ved at slukke for TP-Link, og genopfriske siden, kan jeg få lov. Men ender med samme resultat. Tilsyneladende har jeg ikke længere adgang til at opsætte TP-Link....

Lincoln
Lokomotivfører

Indlæg af Lincoln »

Jeg er endelig kommet ind. Var nødt til at skrive navnet på TP-Link_9896 - og så en kode, jeg tidligere prøvede i går, før jeg kom ind. Men muligheden for at vælge "Client" er der stadig ikke, heller ikke efter gentagne nulstillinger. Jeg kan så læse mig til på nettet at jeg langtfra er den eneste, der ikke får/har muligheden for at vælge "Client". Og ifølge TP-Links egen vejledning på nettet, så HAR denne router slet ikke den mulighed, så den kan slet ikke opsættes som "Client", selv om det er vist i den trykte vejledning, der lå i kassen!

Så TP-Link routeren ryger retur i morgen :/

Mogens
Lokomotivfører
Skinnesystem: Märklin C cs 3 + med tp link
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Mogens »

Kunne du ikke lægge et billede op her på siden?

Med venlig hilsen
Mogens

Kører Märklin. CS3+ og Cs2, tysk materiel, enkelte DK modeller.

Lincoln
Lokomotivfører

Indlæg af Lincoln »

Mogens skrev: 19 dec 2025, 21:07

Kunne du ikke lægge et billede op her på siden?

Af TP-Link? Skærmbilledet uden mulighed for at vælge "Client"? Vejledningerne fra kassen?

Vejledningen på nettet er her:
https://www.tp-link.com/us/user-guides/tl-wr841n_v14/
Chapter 4-7 nævner de 4 muligheder, jeg kan vælge under operation mode - "Client" er ikke nævnt.

Lincoln
Lokomotivfører

Indlæg af Lincoln »

Selv om jeg nulstiller TP-Link, så husker den alligevel oplysningerne om mit hjemmenetværk. Lidt underligt - og bekymrende, når den skal sendes retur...

Mogens
Lokomotivfører
Skinnesystem: Märklin C cs 3 + med tp link
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Mogens »

Et billede af din tp link,

Med venlig hilsen
Mogens

Kører Märklin. CS3+ og Cs2, tysk materiel, enkelte DK modeller.

Besvar