Märklin Lanterne

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Torben
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K

Märklin Lanterne

Indlæg af Torben »

Er der nogen der har en løsning til sporskifte lanterne ved Märklins K-dobbeltkryds (Englænder).
Jeg vil gerne have lanterne ved skiftet men de laver ikke til K skinner men til C.
Om den viser korrekt med sporskiftets tunger er til at leve med så dybest set kan jeg nøjes med
lanterne med lys, nogen der ved hvordan lanterne til C-skinner funger om jeg evt kan tilslutte
den spænding så den "blot" lyser.
Kan se weinert laver men så tror jeg den nemme løsning kan være Märklin.
Eller er der en anden mulighed?
vh Torben

Englænder.jpg
Søren
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Märklin Lanterne

Indlæg af Søren »

Umiddelbart kan du godt få C-skinne lanternen til at lyse. Men vær opmærksom på, at den er designet til at blive benyttet med sporskiftedekoderen til C-sporskiftet.

Et hurtigt kig på printet viser, at dekoderen har indbyggede formodstande foran stikket til lanternen. Mit gæt er her, at der IKKE er formodstande i selve lanternen. Du skal derfor sætte formodstande på kablet før du sætter strøm til; ellers brænder lanternen af.

Hvordan lanternen ellers er styret (fælles retur etc.) det ved jeg ikke, men det må være et forsøg.

Det er ikke uden udfordringer, og hvis lanternen "bare" skal lyse, så er det måske bedre at tage en færdig attrap, hvor der ikke er alt muligt ekstra du skal.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Torben
Lokomotivfører
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K

Re: Märklin Lanterne

Indlæg af Torben »

Ja det kan ende med at blive lidt omstændigt !
Kan se Weinert laver en med lys, tror jeg satser på den :-)
Torben

Besvar